گروه سیاسی: در نخستین روز از هفته دولت با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 28 طرح مهم الکترونیکی و مخابراتی به بهره‌برداری رسید

وحیدی

سردار وحیدی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها در جمع خبرنگاران در سخنانی اظهار کرد: صنایع الکترونیک وزارت دفاع با طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز ارتباطی نیروهای مسلح، گام‌های بلندی برای ایجاد ارتباط چندلایه و امن برای آنان برداشته است.

وی افزود: امنیت، پایداری، هوشمندی، روزآمدی، حجم و وزن کم و کارایی بالا از ویژگی‌های محصولات صنایع الکترونیک وزارت دفاع به‌شمار می‌رود. وزیر دفاع گفت: تجهیزات ارتباطی تولید شده، موجب شده است ارتباطات زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی به‌طور کاملاً مطلوبی در سطوح تاکتیکی و غیرتاکتیکی در نیروهای مسلح برقرار شود.

وحیدی عنوان کرد: در حال حاضر وزارت دفاع انواع تجهیزات مخابرات تاکتیکی خاص منطقه رزم شامل انواع بی‌سیم‌های حمایلی، حمل نفر، خودرویی، استقراری، شبکه‌های راه دور، منصوب بر تانک و ادوات زرهی، انواع تجهیزات ارتباطی مقاوم در برابر اقدامات جنگ الکترونیک دشمن که مورد نیاز کاربران در صحنه‌های نوین می‌گردند، زیرشبکه‌های مخابراتی برای کاربران زمینی، هوایی و دریایی، رمزکننده‌ها برای امن‌سازی مبادله پیام‌ها و اطلاعات در شبکه‌های ارتباطی را طراحی و تولید می‌کند.

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از سیستم پرقدرت باند HF ساخت صنایع الکترونیک وزارت دفاع با یگان‌های نیروی دریایی ارتش مستقر در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس ارتباط برقرار کرد. مدافعان همیشه هوشیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گفت‌وگو با وزیر دفاع روز صنعت دفاعی را به وی و همه متخصصان صنعت دفاعی تبریک گفتند.

کار عمیق فرهنگی

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برادران شما زمین و آسمان را رصد می‌کنند و امیدواریم دشمنان ما حماقت نکنند، گفت: خلیج‌فارس اگر برای ما امن نباشد برای هیچ‌کس امن نخواهد بود. سردار علی فضلی در نشست روسای دانشگاه‌ها و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران که در مجتمع فرهنگی 13‌آبان برگزار شد،

اظهار کرد: در این عرصه‌ای که بیش از 2 دهه از هجمه فرهنگی دشمن می‌گذرد رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان ما کار فرهنگی عمیقی را بنیان‌ گذاردند. وی افزود: ما در این کشور بدهکار خون شهدا و مردم هستیم و اگر از موضع بدهکاری و خادمی توفیق انجام کار در این مسیر را پیدا کنیم بسی خرسند خواهیم بود.

فضلی با تقسیم تهدیدات علیه کشورمان به 3 دسته سخت، نیمه‌سخت و نرم گفت: مردم و مسئولان لفظ جنگ سخت را بلدند، در جنگ نیمه سخت هم سال گذشته آب‌بندی شدیم. اما در جنگ نرم فاصله فراوان است و در این عرصه نیاز به ممارست، ‌کنکاش و روانکاوی بیشتری است.

شرایط نامناسب برای حمله

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از شرایط مناسبی برای حمله نظامی به ایران ‏برخوردار نیستند.‏ سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ‏در همایشی در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین در جلسه درباره امکان حمله نظامی به ایران ‏گفت:‏ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از شرایط مناسبی برای حمله نظامی به ایران برخوردار نیستند ولیکن نبایستی ‏‏دشمن را کوچک و حقیر شمرد.

شرط عقل آن است که قوای مسلح ایران با آمادگی کامل و افزایش توان ‏‏رزمی برای دفاع همه جانبه و هجوم متقابل به دشمنان حتی خارج از منطقه خودش را آماده و تقویت کند.‏ البته دولت جمهوری اسلامی در تقویت نیروهای مسلح نقش اساسی دارد

کد خبر 114723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز