همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته ای ایران موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه 26 خرداد ماه مجلس شورای اسلامی نمایندگان به بررسی طرح یک فوریتی طرح صیانت از دستاوردهای صلح  آمیز هسته ای ایران پرداختند و یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

نمایندگان با 180 رای موافق، 4 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر موافقت خود را با یک فوریت طرح مذکور اعلام کردند.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: با توجه به فریبکاری قدرتهای بزرگ در صدور قطعنامه ظالمانه 1929 به منظور محدود کردن ملت ایران در دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز علی رغم امضاء بیانیه تهران توسط جمهوری اسلامی ایران، به منظور پاسداری از دستاوردهای هسته ای صلح آمیز و مقابله با زیاده خواهی های آمریکا و انگلیس و برخی قدرتهای بزرگ طرح زیر با قید یک فوریت تقدیم می شود.

در صورت تصویب نهایی این طرح دولت موظف است علی رغم اقدامات زیاده طلبانه و زورمدارانه برخی قدرتهای بزرگ با سرمایه گذاری در ابعاد مختلف فناوری هسته ای صلح آمیز کشور را به استقلال کامل هسته ای نائل نماید.

همچنین دولت مکلف است صرفا در چارچوب مقررات عمومی NPT (معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی) با آژانس بین المللی انرژی هسته ای همکاری نماید. اجابت درخواستهای فراتر از مقررات عمومی NPT توسط دولت ممنوع می باشد.

در صورت تصویب نهایی طرح، دولت موظف است با عنایت به فریبکاری دنیای غرب درخصوص تحویل سوخت رآکتور آموزشی درمانی تهران، غنی سازی بیست درصد (20%) را به منظور تحویل سوخت رآکتور مذکور استمرار بخشیده و صفحه های سوخت را تهیه نماید.

همین طور دولت باید نسبت به کشورهایی که به بازرسی کشتی های ایرانی و یا محموله‌های باری کشورمان مبادرت می ورزند عمل مقابله به مثل را به هر صورت ممکن انجام دهد.

کد خبر 109837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز