چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه سیاسی: انتخابات هیات رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی‌ دیروز برای تعیین اعضای جدید این هیات برای سال سوم مجلس هشتم برگزار شد

به گزارش ایسنا، در انتخابات هیات رئیسه مجلس که به‌عنوان دومین دستور کاری صحن علنی دیروز مجلس بود، درنهایت از 258 رای ماخوذه، علی لاریجانی به‌عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس، 214 رای نمایندگان را از آن خود کرد.

در مرحله دوم کاندیداهای نواب رئیس معرفی و برای کسب آرا کارت‌ها میان نمایندگان توزیع شد و نمایندگان ابوترابی‌فرد را با 188 رای و ‌صدر را با 145 رای برای این سمت انتخاب کردند. مسعود پزشکیان نیز توانست 115 رای را به‌خود اختصاص دهد.

این درحالی است که محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوره گذشته که توانسته بود 151 رای را کسب کند، به‌دلیل پایبندی به رای فراکسیون اصولگرایان، این دوره برای نایب رئیسی کاندیدا نشد.

برای تصدی کرسی دبیری هیات رئیسه، محمد دهقان، امیدوار رضایی‌میرقائد، سیدجاسم ساعدی، حسین سبحانی‌نیا، جهانبخش محبی‌نیا، اسماعیل کوثری، محمدحسین فرهنگی و سیدکاظم دلخوش کاندیدا شدند که با رای نمایندگان، دهقان، رضایی، ساعدی، سبحانی نیا، محبی‌نیا و فرهنگی بیشترین آرا را کسب کردند.

براین اساس، حسن غفوری‌فرد نیز مانند دیگر همکار هیات رئیسه خود، برای کسب کرسی دبیری ثبت نام نکرد.همچنین برای تصدی سمت ناظر در هیات‌رئیسه، آشوری، کوهکن، ناطق‌نوری، مهرداد بائوج لاهوتی و قسیم عثمانی کاندیدا شدند که 3نفر اول بیشترین آرا را کسب کردند و همچنان در این کرسی ابقا شدند. هنگام رای‌گیری برای انتخابات هیات رئیسه، عدد تابلو نشان می‌داد که 266 نفر در صحن حضور دارند.

کد خبر 108358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز