همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه ایران و ترکیه ضمن بررسی آخرین تحولات اعلامیه تهران نسبت به تعامل هوشمندانه گروه وین با این اعلامیه ابراز امیدواری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در جده یکشنبه شب با احمد داوود اوغلو همتای ترک خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که آخرین تحولات مربوط به ابتکار امضای بیانیه سه جانبه تهران در خصوص تبادل سوخت هسته ای مورد تبادل نظر قرار گرفت، استقبال کشورها و مناطق مختلف از این ابتکار برای برون رفت از فضای تقابلی به سوی تعامل و همکاری مورد توجه وتاکید قرار گرفت.

متکی و داوود اوغلو ابراز امیدواری کردند که تعامل هوشمندانه گروه وین ( امریکا، روسیه، چین و آژانس ) زمینه را برای اجرای اعلامیه تهران به ویژه در ارتباط با تبادل سوخت فراهم نماید.

طرفین همچنین رویکرد مبتنی بر تقابل را محکوم به شکست دانسته و آن را به زیان همه طرف ها ارزیابی کردند.

در این دیدار همچنین وزرای امور خارجه ایران و ترکیه از روند رو به رشد مناسبات فی ما بین و همکاری ها و رایزنی های سازنده دو کشور در ابعاد دو جانبه، چند جانبه، منطقه ای و بین المللی ابراز رضایت کردند و راهکارهای تقویت و تحکیم بیشتر همکاری ها را مورد بررسی قرار دادند.

جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان آزادی و راه های مقابله با این جنایات از دیگر محورهای مورد مذاکره در این دیدار بود.

کد خبر 109147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز