همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تطابق موضوعی ندارد.

مصطفی محمد نجار وزیر کشور امروز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درخصوص تجمیع انتخابات، گفت: به نظر می‌رسد تجمیع سه انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با یکدیگر موضوعیت بیشتری داشته باشند، اما انتخابات ریاست جمهوری موضوعی است که باید به صورت جداگانه به آن پرداخته شود. 

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی ملی است و مردم در داخل و خارج از کشور در آن شرکت می کنند در حالیکه انتخابات شوراها یک انتخابات محلی است.

وی در بیان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در سال جاری نیز گفت: وظیفه وزارت کشور اجرای قانون است و ما در زمان مقرر اجرای قانون برگزاری انتخابات شوراها را در دستور کار خود داریم.

نجار ادامه داد: مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد سیاست های کلی انتخابات پس از تایید رهبری قابل اجراست و ما در انتظار تایید رهبری برای تجمیع انتخابات هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نظرات کارشناسی زیادی درباره تجمیع انتخابات وجود دارد و ما نیز قبول داریم که تجمیع می تواند هزینه‌ها را کاهش داده و محاسنی نیز در بر دارد تاکید کرد: اما این تجمیع باید کارشناسانه و پخته باشد.

وزیر کشور پیشتر نیز گفته بود اگر برای رئیس جمهور مشکلی پیش آید مانند بنی صدر که مجلس که پیش از پایان دوره او عدم کفایت او را تصویب کرد زمان انتخابات ریاست جمهوری تغییر کرده و نمی تواند با انتخابات دیگری تجیمع شود.

کد خبر 105458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز