گروه شهری: به‌دنبال وقوع برخی تخلفات ساخت و ساز در ناحیه 9 منطقه 2 تهران، شهردار تهران با حضور در جلسه غیرعلنی شورای شهر خواستار رسیدگی به این تخلفات شد.

قالیباف در گزارش خود به اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بازدید اخیرش از منطقه 2 و مشاهده تخلفات ساخت‌وساز صورت گرفته از نزدیک سخن گفت و تاکید کرد:  برای حل این معضل نیاز به اقدامات جدی است.

شهردار تهران در این باره بر لزوم اجرای یک طرح چند ده میلیارد تومانی با کاربری فضای سبز و با هدف پرکردن اوقات فراغت مردم تاکید کرد. نظیر این اقدام به گفته وی در دره فرحزاد انجام شده که ثمرات آن نه تنها جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز که تامین رفاه و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان تهرانی بوده است.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تایید سخنان شهردار تهران اظهار داشت: شورای شهر تهران نیز بر لزوم اجرای طرح‌هایی نظیر آنچه در ساماندهی رود دره‌های شهر تهران اتفاق افتاده تاکید دارد و آن را یکی از راهکارهای مؤثر در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز،  گسترش فضای سبز و بهبود شرایط زیست‌محیطی شهر تهران می‌داند.

دانشجو دیروز پس از پایان دویست‌وهشتادونهمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد بدهی دولت به شهرداری گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته ارقام متفاوتی در مورد این بدهی‌ها اعلام می‌شد. این درحالی است که در هر صورت از دولت انتظار می‌رود به تهران که به‌عنوان پایتخت هزینه‌های کل کشور را تقبل می‌کند توجه بیشتری کند.

وی افزود: دولت‌های سایر کشورهای جهان حداقل 30 تا 40 درصد هزینه‌های کلانشهرها به‌ویژه پایتخت‌شان را تامین می‌کنند. در کشور ما نیز دولت کمک می‌کند اما رقمش در مقایسه با سر جمع هزینه‌هایی که از سوی شهرداری تهران برای حل معضلات تهران صورت می‌گیرد کم است و انتظار می‌رود کمک بیشتری از سوی دولت صورت گیرد.

به گفته سخنگوی شورای شهر، قالیباف دیروز با حضور در جلسه شورای شهر به سؤال اعضای این شورا در مورد برخی اشکالات دفاتر خدمات الکترونیک و نحوه کارکرد آنها پاسخ داد.

بر همین اساس شهردار تهران تایید کرد که چون هنوز همه اطلاعات به‌صورت دیجیتال در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک قرار نگرفته بعضا شاهد برخورد سلیقه‌ای در این دفاتر هستیم.
دانشجو در این باره به دعوت از مسئولان دفاتر خدمات الکترونیک برای حضور در صحن شورای شهر تهران خبر داد که متعاقب آن گزارشی دقیق در باره نحوه عملکرد و خدمات رسانی این دفاتر به شهروندان ارائه شود.

موضوع قطع اشجار از دیگر مسائلی بود که دیروز در شورای شهر تهران در باره آن بحث و بررسی شد. به گزارش همشهری اعضای شورای شهر دیروز تاکید کردند تا با جدیت و وسواس بیشتر این مهم را پیگیری کنند؛ به‌گونه‌ای که درصورت قطع بدون مجوز هر درخت مجازات‌های قانونی بدون هیچگونه اغماضی اعمال شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به پرسش از شهردار تهران درباره میزان فروش تراکم اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر درباره سهم فروش تراکم در مقایسه با کل بودجه شهرداری و ما به ازای ریالی آن از قالیباف پرسیدند که وی این سهم را  حتی کمتر از 10 درصد اعلام کرد اما برای ارائه گزارش دقیق در این باره از شورای شهر تهران یک مهلت 2‌هفته‌ای تقاضا کرد.

بنابراین گزارش، دیروز همچنین اعضای شورای شهر تهران خواستار ارائه فهرست املاک قابل فروش شهرداری تهران در سال 89 شدند و در این باره طرحی یک فوریتی به تصویب رساندند.

کد خبر 109622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز