دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: براساس نظرسنجی تلفنی مرکز آموزش و پژوهش روزنامه همشهری که در بین 500 نفر از شهروندان مناطق مختلف تهران انجام شد، 77 درصد از پاسخگویان، مردم را بهترین مرجع برای انتخاب شهردار می‌دانند

به اعتقاد 6/59 درصد،  از آنجا که مردم درک بهتری از نیاز‌های خود دارند در نتیجه بهتر می‌توانند شهردار خود را انتخاب کنند. همچنین 7/30 درصد این پاسخگویان معتقدند، انتخاب مستقیم همیشه بهتر از روش‌های دیگر است. 6/7 درصد اینکه انتخاب مستقیم شهردار سبب می‌شود فردی کارآمد و به دور از اغراض سیاسی به این سمت گمارده شود را مزیت انتخاب مستقیم می‌دانند.

در مقابل، 23 درصد از پاسخگویان، شورای شهر را بهترین مرجع برای انتخاب شهردار می‌دانند. در میان این گروه از پاسخگویان 7/51 درصد گفته‌اند از آنجا که اعضای شورای شهر شناخت بیشتری از افراد کارآمد دارند بنابراین بهتر از مردم می‌توانند شهردار را انتخاب کنند.

9/31 درصد از این پاسخگویان نیز معتقدند با توجه به اینکه اعضای شورای شهر خود منتخب مردم هستند، باید آنها شهردار را انتخاب کنند. از دیگر هدف‌های این نظرسنجی، پی بردن به‌نظر مردم در ارتباط با نظارت شورای شهر بر عملکرد شهردار تهران بود. 4/75 درصد از پاسخگویان این تحقیق،  نظارت شورای شهر را بر عملکرد شهردار تهران لازم می‌دانند و 4/17 درصد به استقلال شهردار در تصمیم‌گیری‌ها معتقد بوده‌اند.

حفظ پاکیزگی شهر و توجه به سلامت محیط‌زیست، توسعه فضای سبز، مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده از جمله مسائلی بودند که شهروندان معتقدند باید توسط شهرداری حل شود.  پاسخگویان به این تحقیق 302 زن و198 مرد از مناطق مختلف تهران بودند.

کد خبر 106590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز