همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های مجموعه وزارت کشور برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی گفت:

پیشرفت کشور را بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مصطفی محمد نجار روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث این گردهمایی در خصوص بحث هدفمند‌کردن یارانه ها گفت: در این گردهمایی در خصوص اقداماتی که در استان‌ها برای آمادگی جهت اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و ارائه خدمات بهتر به هموطنان عزیزمان مباحثی مطرح شد و به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم.

وی با اشاره به این که اشتغال یکی دیگر از مباحث این گردهمایی بود گفت: با وجود هدف‌گذاری دولت در سال 89 که ایجاد یک میلیون و صد هزار شغل است و رئیس‌جمهور نیز تاکید داشتند که راه‌کارهایی باید برای جامه عمل پوشاندن به این هدف‌گذاری اندیشیده شود بحث هایی صورت پذیرفت.

وزیر کشور با اشاره به حضور وزیر تعاون در این گردهمایی یادآور شد: وزیر تعاون نیز بحث‌های فراوانی با استانداران داشت که در این مباحث راه‌کارهایی برای برطرف کردن موانع و مشکلات موجود مطرح شد.

محمدنجار افزود: برای استانداران در این گردهمایی قانون بودجه 89 تشریح و راه‌کارهایی برای اجرای بهتر آن مطرح شد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود گفت: رویکرد دولت دهم یک رویکرد فرهنگی است و در همین خصوص 1500 میلیارد تومان بودجه اندیشیده شده که در دور سوم از سفرها این بودجه را براساس ظرفیت استان‌ها تقسیم می‌کنند.

محمد نجار با بیان اینکه تاکید ما این است که برای صیانت از حقوق شهروندی و تحول اجتماعی نیازمند کار فرهنگی به صورت اساسی هستم تصریح کرد : که در این راستا آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی باید برای تقویت دفتر‌های فرهنگی کمک کنند هر چند کشور ما از دفتر فرهنگی بسیار قوی در دنیا برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برخورد با هنجارشکنان در جامعه خاطر نشان کرد: با افرادی که جرائم سازمان یافته را هدایت می‌کنند نیروی انتظامی بر اساس قانون برخورد می‌کند.

وزیر کشور بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از دیگر موارد مورد مطرح شده در گردهمایی استانداران برشمرد و گفت: آقای رئیس‌جمهور تأکید داشتند که تا پایان دولت دهم همه مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی شود. چرا که آقای احمدی‌نژاد معتقد است خدمات باید از طبقات پایین‌تر بیشتر صورت گیرد هر چند این خدمت‌رسانی باید به همه طبقات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به شهر و روستا از دیگر تاکیدات این گردهمایی بود خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این گردهمایی از خدمات استانداری‌ها و وزارت کشور در ارائه تسهیلات سفرهای نوروزی تشکر کرد.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص سرانجام بحث اصلاح لایحه جامع انتخابات و قانون احزاب گفت: برای هر دو موردانتخابات و قانون احزاب از کارشناسان،نخبگان و نمایندگان مجلس مشورت‌خواهی صورت گرفته است و در حال جمع‌بندی هستیم که نتیجه را اعلام خواهیم کرد و احتمالا تا پایان نیمه سال اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اهداف و دستاوردهای سفر به کشور جمهوری آذربایجان گفت: در این سفر که به اتفاق 4 تن از استانداران صورت گرفت به همه هدف‌گذاری هایمان دست پیدا کردیم.

وزیر کشور افزود: در سفر به کشور آذربایجان توافقنامه امنیتی در خصوص مبارزه با جرایم سازمان یافته، قاچاق و تقویت مرزبانی با کشور آذربایجان منعقد شد و همچنین در این سفر با ایرانیان مقیم آذربایجان دیدار‌هایی را داشتیم و سرمایه‌گذاران ایرانی را به سرمایه‌گذاری در کشورمان تشویق کردیم.

محمد نجار به بازدید خود از حسینیه آذری ها در کشور آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر به این کشور دیدار با شیعیان آذربایجان را داشتیم که باعث تجدید روحیه آنها شد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه‌های شما برای روز 26 اردیبهشت‌ماه که در خصوص الگوی اسلامی ایرانی است چیست؟ تأکید کرد: اساس کار وزارت کشور که امور داخل کشور را دنبال می‌کند این است که در دهه پیشرفت و عدالت راهبرد الگوی اسلامی ایرانی را دنبال کنیم و تحقق آن را امکان‌پذیر نماییم.

کد خبر 107108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز