هشمهری آنلاین: تدوین سیاست‌های کلی نظام در خصوص انتخابات در دستور کار جلسه آتی مجمع قرار گرفت

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی در خصوص انتخابات، ارجاعی از سوی رهبری معظم انقلاب را در دستور کار قرار داد تا از جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین لایحه اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود به عنوان یک مورد اختلافی در جلسه مطرح و جهت رفع ابهامات و بررسی کامل‌تر و جامع‌تر به کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع ارجاع شد

به گزارش سایت اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکترحسن روحانی رییس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشوردر جلسه امروزمجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از روند شکل‌گیری این مبحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه دادند.

بر اساس این گزارش‌ها از حدود دو سال قبل پورمحمدی چنین موضوعی را با هاشمی رفسنجانی مطرح کرد و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بررسی موضوع قانون انتخابات را منوط به نظر رهبری معظم انقلاب دانست که متعاقبا پورمحمدی در نامه‌ای خطاب به رهبری معظم انقلاب ضرورت بازنگری در قانون انتخابات را به محضر ایشان نوشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در پاسخ به این نامه در تاریخ ۳/۸۷/۵ مرقوم داشتند: "پیشنهاد آقای پورمحمدی ایده‌ای است که لازم است در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور خود ایشان مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پس از آن مجمع نظر مشورتی خودش را نسبت به این ایده و پیشنهاد ذیل آن به اینجانب ارایه کند تا تصمیم مقتضی گرفته شود".

متعاقب این نامه و پاسخ مقام معظم رهبری به پورمحمدی، کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام طی چندین جلسه کارشناسی، موضوع را بررسی و محورهای پیشنهادی طی نامه شماره ۹۴۵۱/۶۳۹۹ مورخ ۸/۱۳۸۷/۵ در دستور کار مجمع قرار گرفت.

مجمع در تاریخ ۸/۸۷/۱۱ مصوبات کمیسیون را تصویب و طی نامه شماره ۵۷۲۲۴/۰۱۰۱ مورخ ۸/۸۷/۲۶ به استحضار مقام معظم رهبری رساند. معظم‌له در مورخ ۹/۸۷/۱۶ مرقوم فرمودند:

"ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با سلام و تحیت:
به نظر می رسد در صورتی که سیاست‌های کلی درباره انتخابات مشخص و در آن از نواقص کنونی پیشگیری شود معضلی باقی نخواهد ماند. پس اولی آن است که فرآیند تنظیم سیاست‌های کلی در آن مجمع محترم آغاز شود".

در ادامه این جلسه برای ورود به بحث بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در خصوص انتخابات

رای‌گیری به عمل آمد که با اکثریت آرا تصویت و مقرر شد از جلسه آینده این بحث در دستور کار مجمع قرار گیرد.

کد خبر 102164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز