همشهری آنلاین: هنوز بیش از 2 ماه از زمانی که وزیر آموزش و پرورش از تغییرات بنیادین در نظام آموزشی سخن گفته نمی‌گذرد، اما حالا رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: مانع این تغییر می‌شویم.

« با استفاده از ظرفیت قانون اساسی مانع اجرای تغییر نظام آموزشی از سال آینده می‌شویم.»

این را علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر می‌گوید.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح تغییر نظام آموزشی به دو دوره 6 ساله از سال تحصیلی 90-89 خبر داده بود.

به گفته حمید رضا حاجی بابایی، در روش جدید دوره ابتدایی شش سال و دوره متوسطه هم شش سال خواهد بود و بر این اساس، دانش آموزی که سال بعد به کلاس اول ابتدایی برود، محصلی خواهد بود که دوره ابتدایی را شش ساله طی خواهد کرد.

این طرح تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد، اما رییس کمیسیون آموزش مجلس این را کافی نمی‌داند: «مصوبه شورای عالی برای اجرای این طرح کافی نیست. اگر وزیر آموزش و پرورش بخواهد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کند با مجلس دچار مشکل خواهد شد.»

عباسپور، با بیان اینکه صحبت‌های شفاهی ملاک نیست و طبق مواردی که به ما منعکس شده آموزش و پرورش این طرح را در سال آینده اجرا نخواهد کرد، ادامه می‌دهد: به وزارت آموزش و پرورش اخطار داده‌ایم که این طرح را بدون مصوبه مجلس نمی‌تواند اجرا کند و در غیر این صورت ظرفیت‌های قانونی را برای جلوگیری از اجرای این طرح به کار می‌گیریم.

پیش از این نیز رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از عدم ارسال طرح تغییر نظام آموزشی به مجلس انتقاد کرده و نامه‌هایی در این باره به وزیر آموزش و پرورش و همچنین رییس مجلس نگاشته بود.

 نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد در انتقاد به موازی‌کاری‌های شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی وی در مورد نتیجه این نامه‌نگاری‌ها می‌گوید: دکتر لاریجانی هم در این باره اقدامات لازم را انجام داده‌اند و به نظر ما این طرح باید در مجلس بررسی شود.

کد خبر 104138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز