مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بازدید روز دوشنبه‌خود از عملیات احداث آزادراه تهران - شمال از افزایش هزینه و کندی اجرای این پروژه انتقاد کردند.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به فارس گفت: تا‌کنون مبلغ 250 میلیارد تومان برای احداث آزادراه تهران - شمال هزینه شده است که حدود 130 میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و ترابری و 120 میلیارد تومان توسط بنیاد جانبازان بوده است.

انوشیروان محسنی بندپی در مورد نتایج بازدید روز گذشته کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند پیشرفت عملیات اجرایی احداث آزادراه تهران - شمال گفت: روز دوشنبه این آزادراه مورد بازدید برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و عملیات عمرانی آن از نقطه صفر در تهران تا کمربندی چالوس بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات انجام شده در منطقه 2 این آزاد‌راه باید تنها یک تونل به نام تونل البرز احداث شود، تصریح کرد: در منطقه 2 پس از آنکه تونل شاهد البرز در بهمن سال 87 افتتاح شد، تا این لحظه هیچ‌گونه عملیات عمرانی، به‌خصوص در تونل اصلی البرز‌ اجرا نشده و کل پیشرفت فیزیکی منطقه‌2 آزادراه حدود 2 درصد است.‌ محسنی بندپی با ابراز نارضایتی از روند پیشرفت پروژه آزاد تهران - شمال، اضافه کرد: از سال 1375 که عملیات اجرایی احداث این آزادراه آغاز شد‌، تا این لحظه پیشرفت چندانی مشاهده نمی‌شود درحالی‌که هر روز بر قیمت تمام‌شده این پروژه افزوده می‌شود.

پیشرفت 20 درصدی طی 20 سال

همچنین سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از پروژه آزادراه تهران - شمال، گفت: احداث این آزادراه از اوایل دهه 70 تا‌کنون تنها 20 درصد بوده است.

کد خبر 105597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز