مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نرخ کرایه تاکسی‌ در سال آینده با تصویب شورای شهر تهران به طو متوسط 15 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، خسرو دانشجو یکشنبه در جلسه دویست و شصت و پنجم شورای شهر تهران که به صورت غیرعلنی برگزار شد، با اعلام این که نرخ تاکسی‌ها در سال آینده به تصویب شورای شهر تهران رسیده و از 15 فروردین ماه نرخ‌ها اعمال می‌شود، گفت: نرخ تاکس‌های خطوط، فرودگاه، تلفنی و انواع ون 15 درصد و تاکسی‌های گردشی و راه‌آهن و ترمینال 12 درصد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این که بسیاری از خطوط هیچ افزایشی در قیمت‌ها نداشته و برخی از خطوط بیش از 15 درصد افزایش داشته، افزود: 15 درصد افزایش متوسط نرخ همه قیمت‌هاست.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین شورای شهر تهران اتوبوسرانی را مکلف کرد تا طبق طرح جامع نسبت به حذف تاکسی‌های گردشی ظرف پنج سال اقدام کند و این برنامه در سال 89 نیز پیگیری شود.

وی تاکید کرد: نرخ‌های اعلام شده، نرخ‌های واقعی هستند و چنانچه افزایش قیمت‌ها برخلاف قیمـت‌های اعلام شده باشد، از سوی واحدهای نظارتی با آنها برخورد خواهد شد.

دانشجو اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین موضوع نرخ مینی‌بوس و میدل‌باس‌ها و اتوبوس‌های خصوصی نیز بررسی و به تصویب رسید و بر این اساس نرخ مینی‌بوس‌ و میدل‌باس تا 25 تومان نسبت به قیمت سال 88 افزایش می‌یابد، همچنین قیمت کرایه اتوبوس‌های خصوصی نیز در کلیه مسیرها 25 تومان افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نرخ کرایه میدل‌باس 25 تومان گرانتر از قیمت کرایه مینی‌بوس‌ها خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: چنانچه طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده تاثیر زیادی بر قیمت‌ها داشته باشد، این زمینه فراهم شده تا شهرداری تهران بتواند در لایحه‌ای تقاضای تجدید نظر در نرخ تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس را داشته باشد.

وی تصریح کرد: با اتوبوسرانی تهران هماهنگ شده تا سی‌ام فروردین ماه 89 نسبت به تجهیز همه اتوبوس‌ها در کلیه خطوط اقدام کند، اما نرخ‌های جدید از 15 اسفند ماه اعمال خواهد شد.

دانشجو اضافه کرد: همچنین در راستای جلوگیری از هر نوع تخلف و پرداخت نشدن نرخ کرایه اتوبوس‌ها تدابیری اتخاذ شده تا به صورت تصادفی بازرسان شرکت واحد اقدام به کنترل بلیت در مسیر خطوط کنند و در صورت پرداخت نشدن نرخ بلیت توسط مسافر برابر قانون نرخ تمام شده هر بلیت معادل 300 تومان از فرد خاطی اخذ شود.

 وی همچنین در ادامه با اشاره به بررسی اعتراض فرمانداری تهران به اصلاحیه تعرفه آیین‌نامه‌ دریافت عوارض کسب و پیشه در شهر تهران، بیان کرد: این عوارض در حال حاضر در اکثر شهرها اخذ می‌شود و در شهر تهران 10 ماه این مصوبه اجرایی شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران توضیح داد: پیش از این شورای شهر تهران این مصوبه را در کنار یک مصوبه دیگر که مربوط به عوارض می‌شد، با هم تصویب کرد، اما شورای حل اختلاف این مصوبه را در کنار موردی که همراه با آن مطرح شده بود، رد کرد به همین دلیل اجرای هر دو عوارض معطل ماند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شورای شهر تهران در قالب یک لایحه جدید عوارض کسب و پیشه را پیگیری کرده است و به نظر می‌رسد اجرای این مصوبه در شهر تهران لازم است.

دانشجو خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین اعتراض فرمانداری تهران به تعیین بهای صدور مجوز آرم طرح ترافیک نیز مطرح شد.

وی بیان کرد: فرمانداری تهران اعلام کرده که قیمت‌های تصویب شده در شورای شهر تهران و شورای عالی ترافیک تفاوت زیادی با هم دارد و در عین حال مرجع تعیین نرخ شورای عالی ترافیک است.

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: با توجه به قیمت‌های اعلام شده، تقریبا 95 درصد قیمت‌های تصویب شده در شورای شهر تهران با پیشنهادات شواری عالی ترافیک مطابق است و تفاوت دارد، در عین حال نرخ طرح آرم ترافیک، به عنوان نرخی محلی محسوب می‌شود و تعیین این نرخ بر عهده شورای شهر تهران است.

کد خبر 102927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز