گروه شهری: کلیات بودجه سال 89 شهرداری تهران در شورای شهر تصویب شد.

18بهمن در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بودجه شهرداری تهران در مجموع  با اعتباری بالغ بر 7 هزار و 460 میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهرتهران، مجموع بودجه شهرداری در سرفصل منابع و درآمدها در 2بخش نقدی و غیرنقدی با بودجه‌ای به‌ترتیب بالغ بر 4هزار میلیارد تومان و 3هزار و 460 میلیارد تومان، تعیین و به تصویب رسید.

18بهمن براساس پیشنهاد محمد باقر قالیباف شهردار تهران 200میلیارد تومان افزایش درآمدی در بخش غیرنقدی برای بافت‌های فرسوده شهر اختصاص پیدا کرد و در نهایت در مجموع رقم 7460 میلیارد تومان به تصویب رسید.

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای شهر در هنگام ارائه بودجه سال 89 شهرداری تهران گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سرفصل درآمدها و منابع 7هزار و 261میلیارد تومان بود.

خادم در ادامه گفت: پیش‌بینی شده است که شهرداری تهران در بخش درآمدها افزایشی نداشته باشد. این در حالی است که می‌بایست درآمدهای غیرنقدی نسبت به درآمدهای نقدی در سال 89 افزایش داشته باشد. 

وی در بخش دیگر اظهاراتش به عملکرد تامین منابع مالی سال 88 شهرداری تهران از طریق دریافت تسهیلات اشاره کرد و افزود: در سال مالی 88 طی تبصره‌ای به شهرداری تهران اجازه داده شد که بخشی از درآمدهایش را در قالب دریافت وام و تسهیلات تا سقف 700میلیارد تومان تامین کند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر، اکنون شهرداری تهران از بخش دریافت تسهیلات وام و استمهال حدود 530میلیارد تومان اخذ کرده است. خادم خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که شهرداری تهران از این محل تا پایان سال بیش از 650میلیارد تومان در آمد داشته باشد.

قالیباف شهردار تهران نیز دراین باره گفت: شهرداری تهران با توجه به توان مالی که دارد ظرفیت پذیرش 1500 میلیارد تومان وام را دارد که تنها از 500 میلیارد تومان آن استفاده می‌کند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز گفت: شهرداری تهران پذیرش چنین تعهدی را دارد ولی به‌دنبال آن نیست؛ به همین خاطر تنها برای سال آینده پیش‌بینی دریافت 500 میلیارد تومان وام جهت اجرای پروژه صدر ـ نیایش شده است.

حمزه شکیب، در جریان بررسی لایحه بودجه خطاب به شهردار تهران گفت: درآمد شهرداری تهران در 10 ماهه سال‌جاری بیش از 6هزار میلیارد تومان محقق شده است؛ با وجود این آیا درآمد مصوب سال 88 که بیش از 7هزار و 100میلیارد تومان بود تا پایان سال محقق خواهد شد؟

در این باره قالیباف با تاکید بر اینکه درآمد شهرداری تهران تا پایان سال حدود 95 درصد محقق خواهد شد، افزود: برآوردها نشان می‌دهد که درآمد شهرداری در بخش نقدی حدود 82 درصد و در بخش غیرنقدی حدود 105 درصد محقق می‌شود که درمجموع انتظار تحقق 95 درصدی درآمد‌ها را برای سال مالی 88 خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: همچنین پیشنهاد می‌کنیم تبصره‌ای به بودجه سال 89 شهرداری تهران افزوده شود مبنی بر اینکه چنانچه مناطق شهرداری تهران در تحقق درآمدهای منطقه‌ای شان بیش از آنچه در بودجه مصوب شده است، درآمد کسب کنند، 50 درصد از این درآمد به همان منطقه اختصاص یابد.

کد خبر 101194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز