یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: تصویب لایحه «طرح تفصیلی شهر تهران» به فردا یعنی آخرین جلسه شورای شهر در سال‌جاری موکول شد

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، این طرح که 23اسفنددر دستور کار جلسه شورای شهر تهران قرار داشت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون توسعه و عمران شورا ارجاع شد تا پس از بررسی، فردا بیست‌و‌پنجم اسفند ماه در جلسه علنی شورای شهر به رای گذاشته شود.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورا23اسفند در جریان بررسی اولیه این لایحه با اشاره به آثار و تبعات اجرای طرح تفصیلی بدون برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی به شهروندان گفت: چنین اعلام شده که این طرح از فروردین ماه سال آینده اجرایی خواهد شد؛ این در حالی است که دانشجو معتقد است، 

به‌دلیل نداشتن برنامه دقیق و عدم‌آگاهی شهروندان و حتی آماده نبودن بدنه اجرایی شهرداری تهران،  اجرای این طرح با مشکلات جدی روبه‌رو شود. وی به همین دلیل خواستار آن شد تا عجولانه تصمیم‌گیری نشود بلکه با پایین آوردن سرعت تصمیم‌گیری، کاری کنیم که در اجرا موفق باشیم.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز در ادامه این سخنان ضمن اعلام اینکه در سال 89 اجرای سند زیردستی طرح‌های تفصیلی به شهر شوک وارد می‌کند، گفت: همانطور که برخی اعضای شورا هم اتفاق نظر دارند اجرای این سند در حوزه شهرسازی و حتی در بحث درآمدی شهرداری تهران نیز مشکلاتی را به‌وجود خواهد آورد.

شهردار تهران با در نظر گرفتن اینکه اجرای یکباره این طرح بی‌شک معضلاتی را به‌وجود می‌آورد، به‌عنوان راه‌حل خواستار آن شد تا این طرح طی یک مدت مشخص برای مثال در مدت 6 ماه اجرایی شود.

قالیباف در بخش دیگر اظهاراتش گفت: اطلاعات طرح تفصیلی شهر باید به‌صورت رایانه‌ای در اختیار مناطق شهرداری تهران و دفاتر خدمات الکترونیکی شهر قرار بگیرد که زمان اجرای این برنامه هم حدود 4 ماه برآورد شده است.

از سوی دیگر مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز در این‌باره گفت: تعیین زمان برای اجرای این طرح موجب ابتر ماندن آن می‌شود. وی تاکید کرد: از یک جایی باید این جراحی در شهر شروع شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: از هر زمانی که بخواهید این طرح را اجرایی کنید، شوک به شهر وارد خواهد شد. چمران اظهار داشت: مشکلات را باید به جان خرید تا یکبار برای همیشه شهر از این درهم‌برهم بودن تصمیم‌گیری‌ها نجات پیدا کند.

بنا بر این گزارش، علیرضا عندلیب، رئیس نهاد مدیریت و برنامه‌ریزی طرح‌های توسعه شهر تهران نیز با اشاره به ماموریت این نهاد به‌عنوان امین 3 دستگاه شهرداری تهران، شورای شهر و وزارت مسکن و شهرسازی در اجرای طرح جامع و تفصیلی گفت: طبق مصوبه‌ای قرار است که سند طرح جامع اجرا شود که پیاده‌سازی‌ این سند در گرو اجرای یکسری شاخص‌ها و فیلترهایی است تا طرح تفصیلی با طرح جامع مغایرتی نداشته باشد.

وی گفت: اگر این انطباق صورت نگیرد، نتیجه جز بی‌سامانی و آشفتگی و بی‌برنامگی در تصمیم‌گیری‌های ساخت و ساز شهر چیز دیگری نخواهد بود.    براساس این گزارش،  در ادامه جلسه دیروز همچنین اصلاحیه بودجه شورای شهر و شهرداری تهران در سال 88 بررسی شد و به تصویب رسید.

کد خبر 103467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز