دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در حال حاضر سیاست‌های تشویقی را پیش رو دارد و هیچ افزایشی در عوارض شهرسازی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدهادی ایازی دوشنبه (23 فروردین) در پایان جلسه ارتباط مستقیم مردمی 1888 در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وی در رابطه با زمان دقیق بر داشتن دیوار پادگان قلعه مرغی و شروع اقدامات عمرانی در این محدوده خاطر نشان کرد: تا به حال زمینه اجرایی قوانین مرتبط با خروج پادگان‌ها از شهر تهران فراهم نشده و در سال‌های گذشته نیز پادگان‌های تهران به جز چند مورد محدود تغییر کاربری نداشته‌اند و این اولین بار است که با همکاری شهرداری تهران و مساعدت ارگان‌های نظامی، پادگان‌های نظامی برای شرایط بهتر شهروندان تغییر کاربری داده می‌شود.

وی با اشاره به فضای 300 هکتاری پادگان قلعه مرغی که در مرکز شهر تهران قرار دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان تهرانی از زمان اعلام تغییر کاربری این مجموعه منتظر هستند که شهرداری چه اقدامی را در این محدوده قرار است انجام دهد و آیا شرایط زندگی برای آن‌ها بهتر می‌شود یا نه؟

وی با تشکر از همکاری نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در آماده‌سازی پادگان قلعه مرغی، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تاکنون بیش از 400 میلیارد تومان را برای خرید زمین پرداخت کرده است که این مبلغ مربوط به خرید برخی از املاک در اطراف این پادگان نیز می‌شود.

وی افزود: اردیبهشت ماه به صورت رسمی و نمادین دیوار پادگان قلعه مرغی برچیده خواهد شد و پس از آن اقدامات گسترده‌ای در مورد محدوده پادگان آغاز می‌شود و بنابر اعلام شهردار تهران این مجموعه تبدیل به نگین جنوبی شهر تهران خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات شهرداری تهران در مورد مجموعه پادگان جی نیز پس از شروع به کار شهرداری در پادگان قلعه مرغی و برداشتن دیوار آن آغاز خواهد شد و قطعا اقدامات شهرداری در این دو حوزه با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.

ایازی یادآور شد: در منطقه 13 و در محدوده مجموعه اسلحه‌سازی این منطقه نیز شهرداری تهران با تملک این محدوده اقداماتی را در راستای تغییر کاربری و افزایش سرانه‌های محدود منطقه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همزمان با برداشته شدن دیوار قلعه مرغی جزییات اقدامات عمرانی شهرداری تهران در پادگان قلعه مرغی و پادگان جی توضیح داده خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع مراجعات شهروندان تهرانی به 1888 در سال 88 خاطر نشان کرد: در سال گذشته در مجموع 75 هزار و 875 پیام با مرکز 1888 شهرداری تهران برقرار شد که نسبت به سال 87 ، 25 درصد کاهش داشت. همچنین 79 درصد تماس‌ها در سال 88 مربوط به انتقاد از اقدامات شهرداری تهران بود که این میزان نسبت به سال 87، 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران خاطر نشان کرد:‌ همچنین میزان شکایت در سال 88، 4/2 درصد کاهش داشت و میزان پیشنهاد برای اقدامات شهرداری تهران نیز 5/0 درصد بود. در عین حال میزان تقدیر و تشکر از اقدامات شهرداری تهران نیز 12 درصد بود که نسبت به سال گذشته آن روند افزایشی داشته است.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با ادامه پروژه اتوبان یادگار امام (ره) نیز خاطر نشان کرد: عملیات این پروژه از سمت جنوب آغاز شده اما قطعا در سال 89 ادامه این اتوبان به بزرگراه فجر وصل نخواهد شد، اما تکمیل آن در اولویت سال 89 قرار دارد.

ایازی اضافه کرد: اجرایی شدن اتوبان و تونل صدر ـ نیایش نیز در سال 89 در اولویت کاری قرار دارد اما طبق تاکید شورای شهر تهران عملیات عمرانی این پروژه باید ابتدا به تصویب کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران برسد.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با سهم وظایف شهرداری در اجرایی شدن مصوبه مجلس برای ساماندهی مشاغل خانگی نیز خاطر نشان کرد: شهرداری تهران قبل از تصویب این مصوبه نیز در حوزه کارآفرینی به خصوص برای زنان خانه‌دار فعال بوده و اقدامات قابل توجهی را در راستای توسعه این مشاغل و فروش اقلام تولید شده داشته است، اما سعی می‌کنیم با توجه به تصویب این مصوبه برنامه‌های بیشتری را با همکاری وزارت کار و صنایع داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با افزایش عوارض شهرسازی در سال 89 و یا کاهش آن، توضیح داد: شهرداری تهران در حال حاضر سیاست‌های تشویقی را پیش رو دارد و هیچ افزایشی در عوارض شهرسازی نخواهد داشت، اما قطعا همکاری با بخش خصوصی برای توسعه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: چنانچه وام‌های قول داده شده با سودهای کم در حوزه ساخت و ساز محقق شود قطعا شاهد شرایط رو به رشدی در ساخت و ساز خواهیم بود، اما اگر این سیاست‌ها انقباضی بوده و اجرایی نشود وضعیت ساخت و ساز به همین شکل و در حالت رکود باقی خواهد ماند.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با ادامه ترافیک سنگین اتوبان نواب و پس زدن آن تا تونل توحید با بیان این که من چندین بار در طول هفته از تونل توحید عبور می‌کنم اما تاکنون در ترافیک آن نمانده‌ام اذعان کرد: البته می‌دانیم که ترافیک تونل و بزرگراه نواب هنوز وجود دارد و در ساعت‌هایی از روز مردم درگیر آن هستند اما قطعا شرایط اتوبان نسبت به گذشته و قبل از افتتاح تونل بهتر شده، ولی همچنان بسیاری از شهروندان تمایل زیادی به عبور از تونل توحید و استفاده از این معبر دارند و به همین دلیل حجم بار ترافیکی تونل افزایش یافته است.

کد خبر 104897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز