رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید

درصورتی که نمایندگان مجلس از شورای شهر درخواست رسمی کنند، شورا آمادگی دارد تمام تخصیص‌های صورت گرفته از بودجه امسال به بخش حمل‌ونقل عمومی تهران را در اختیار نماینده‌های مجلس بگذارد.

به گزارش سما، حمزه شکیب با بیان این مطلب افزود: اگر نماینده‌های مجلس می‌خواهند در جهت بررسی بودجه سال آینده گزارشی از میزان دریافتی‌های شهر تهران در بخش حمل‌ونقل عمومی از بودجه امسال داشته باشند،درخواست خود را به شورای شهر ارائه دهند.

گفتنی است که پیش از این تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از جمله رئیس این کمیسیون اعلام کرده بودند که اگر شورای شهر گزارشی از میزان دریافتی‌های شهر تهران از بودجه حمل‌ونقل امسال ارائه دهد،

در تدوین بودجه سال آینده مفید خواهد بود. شکیب در پاسخ به این خواسته نماینده‌های مجلس عنوان کرد: باید این درخواست به‌صورت رسمی از سوی مجلس به شورای اسلامی شهر ارائه شود تا به سرعت آمار و ارقام مورد نیاز را در اختیار ایشان بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه هم شهرداری تهران و هم شورای شهر می‌توانند تمام دریافتی‌های شهر تهران از بودجه حمل‌ونقل عمومی از ابتدای امسال و همچنین میزان مطالباتی که پس از گذشت 11 ماه از سال دریافت نشده را ارائه کنند، گفت: امیدواریم امسال نماینده‌های مجلس با دقت و حساسیت بیشتری بودجه حمل‌ونقل سال 89 را بررسی کنند تا مردم تهران با مشکلاتی مشابه سال‌جاری مواجه نشوند.

شکیب اضافه کرد: از اینکه کمیسیون عمران مجلس پیگیر میزان مطالبات وصول نشده در تهران باشد، خوشحال هستیم اما برای اینکه بتوانیم به آنها کمک کنیم، نیاز داریم این درخواست به‌صورت رسمی به شورای شهر ارائه شود.

وی اعلام کرد: بودجه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو در شورای شهر با این رویکرد تصویب شده که دولت سهم 50 درصدی خود را در این بخش بپردازد و این در حالی است که شورا اطلاع چندانی از جزئیات بررسی بودجه حمل‌ونقل عمومی در کمیسیون عمران مجلس ندارد اما در عین حال مایل است برای بررسی بهتر بودجه این بخش به نمایندگان مجلس کمک کند.

گفتنی است، پیش از این تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کردند به‌دنبال راهکاری هستند که در بودجه سال آینده مشکلات امسال مانند امتناع دولت در پرداخت سهم حمل‌ونقل عمومی از بودجه پیش نیاید و به همین دلیل، منتظر دریافت فهرست کامل ارقام دریافت‌نشده در 11 ماه گذشته از سال هستند.

کد خبر 101862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز