گروه ادب و هنر: جشن رونمایی از مجموعه 10 جلدی «این روزها» که حاوی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، با حضور مدیران شهری در فرهنگسرای پایداری برگزار شد.

مشاور عالی شهردار تهران در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مشارکت جدی مردم بزرگوارمان، یک انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود. رژیم پهلوی با پیشینه 2500 سال از بین رفت و نظام جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلامیت استقرار یافت.

سید محمد هادی ایازی افزود: ما طی 31 سال گذشته شاهد دستاوردهای گرانقدر و ارزشمندی در حوزه مسائل فرهنگی بودیم. در این زمینه اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته، هرچند اشکالاتی نیز داشته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اظهار داشت: نوع کارها و فضای فرهنگی در زمان قبل از انقلاب به‌گونه‌ای بود که می‌خواستند مردم را از دین دور کنند و لاقیدی را رشد دهند و جشن‌های 2500 ساله نمونه‌ای از کارهای فرهنگی آن دوره است. ولی امروزه شاهد دستاوردهای ارزنده انقلاب هستیم.

برای نمونه در حوزه آموزش و پرورش شاهدیم که در مقوله سوادآموزی و توسعه اماکن آموزشی چه اقدامات وسیعی انجام شده است؛  اقداماتی که سال به سال نیز توسعه می‌یابد.

رئیس هیأت‌مدیره سازمان فرهنگی‌- هنری  با بیان اینکه گفتمان بین نسلی یکی از ضروری‌ترین مسائلی است که در جامعه امروزی باید بدان پرداخته شود، افزود: حضور جوانان در المپیادهای جهانی و ارتقای سطح علمی جامعه، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که نسل جدید باید قدر آن را بداند. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران  مقوله ساده‌زیستی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: ظلم به جمهوری اسلامی است اگر نگوییم مدیران ما ساده‌زیست هستند. آن چیزی که امام (ره) از خود به یادگار گذاشتند و نیز مقام معظم رهبری، مشی زندگی‌شان است  و ساده‌زیستی نامیده می‌شود.

ایازی در ادامه به تلاش‌های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر فقط توسط شهرداری 3میلیون مترمربع فضای فرهنگی در مرحله ساخت است و 5هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش شده تا عامه مردم از آن استفاده کنند. سازمان فرهنگی هنری باید پیشگام این امر باشد و با محور قرار دادن مدیریت شهری به توسعه این کارها کمک کند.

وی در پایان از رونمایی کتاب «یکصدسال بلدیه» در 2هزار و 500 صفحه در سال آینده به مناسبت سالگرد تاسیس شهرداری خبر داد. در ادامه این مراسم، محمد مشاری معاون فرهنگی این سازمان با بیان اینکه تولید مجموعه کتاب «این روزها» یکی از افتخارات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محسوب می‌شود، گفت: برای بیان دستاوردها و رهاوردهای انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی هنری وظیفه و رسالت مهمی را بر دوش دارد.

وی از ترجمه این مجموعه به زبان‌های عربی و انگلیسی خبر داد و افزود: با این کار به آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) که همان صدور پیام فرهنگی انقلاب اسلامی است،

جامه عمل می‌پوشانیم و امیدواریم در راه ترویج و نشر پیام‌های انقلاب اسلامی که با پشتوانه قوی و ارزشمند و ذخیره بزرگی مانند اندیشه‌های امام‌(ره) و دیدگاه‌های رهبری همراه است، هر چه بیشتر بکوشیم و پیشرو باشیم.  همچنین شیرعلی نیا به نمایندگی از نویسندگان این مجموعه به بیان موضوعاتی از کتاب و اهداف چاپ و نشر آن پرداخت.

کد خبر 101186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز