مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران در مسیر توسعه گام برمی‌دارد.

به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، کار کردن در تهران به‌دلیل رشد ناموزون آن با بسیاری از نقاط دنیا متفاوت است و مشکلات بسیاری دارد اما اقدامات مدیریت شهری تهران نشان‌دهنده مدیریت خوب و جدیت است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به جدا بودن پایتخت سیاسی، اقتصادی و تجاری در دیگر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: تهران هم پایتخت سیاسی و هم پایتخت تجاری و اقتصادی است و بخش اعظم شلوغی‌های موجود در تهران به‌دلیل تجمیع جنبه‌های مختلف پایتخت بودن در این شهر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اشتباهاتی در گذشته در این شهر صورت گرفته که اثرات آن تاکنون باقی مانده است، افزود: با مدیریت و جدیت در شهرداری مشکلات رفع می‌شود؛ البته مجلس به شهرداری در رفع برخی مشکلات یاری رسانده‌ است.

وی در این‌باره توضیح داد: مجلس برای کمک به شهرداری هر کجا که بحث تنگناهای قانونی مطرح بود به سمت اصلاح قوانین و همچنین ارائه تسهیلات مادی و بودجه‌ای برای رفع مشکلات کلانشهرها و به‌ویژه تهران پیش رفته‌ است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در ادامه با بیان اینکه اصول 100تا107 قانون اساسی به شوراها اشاره دارد و همه مسئولان قوا و مملکتی موظف هستند به تصمیمات و قانونگذاری‌های شوراها احترام گذاشته و به آن عمل کنند، گفت: خوشبختانه در طول 2‌دوره اخیر، شورای شهر تهران که شهرداری نیز مجری قوانین آن است،

شورای موفقی بوده و به رفع مشکلات بسیاری کمک کرده است اما سیاستگذاری در برخی مشکلات مانند آلودگی هوا به‌دلیل دخیل بودن چندین نهاد مختلف، به خوبی پیش نمی‌رود که این مسائل یا نیازمند تفویض امور به شهرداری تهران است یا باید در قالب همکاری پیش رود.

تونل توحید کاملاً فنی و ایمن ساخته شده است

از سوی دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تونل توحید به‌صورت کاملاً فنی و ایمن ساخته شده است.

به گزارش فارس، محمدرضا صابری با بیان اینکه روز دوشنبه بازدیدی به همراه چندتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تونل توحید داشته‌ایم، عنوان کرد: این تونل کاملاً آماده بهره‌برداری است. کارهای نظافتی آن در حال انجام است و در موعد مقرر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این پروژه کار سنگینی داشته، با این حال کار به‌صورت کاملاً فنی و ایمن انجام شده است.  به گفته صابری، ظاهر این پروژه نیز نشان می‌دهد که کار خوبی انجام شده است.

10 شهروند برای افتتاح

اسامی 10 نفر از شهروندان تهرانی که در روز 12 بهمن ماه، بزرگ‌ترین پروژه تاریخ مدیریت شهری کشور را افتتاح خواهند کرد، به قید قرعه مشخص شد. به گزارش سما، در مراسم قرعه‌کشی آیین گشایش تونل توحید که با حضور نماینده دادستان و نمایندگان شهرداری تهران برگزار شد،

کبری رحیمی کامران، رقیه سورتیجی، عباسعلی محمد زاده، مونس ادیبی، سید محمد حسین میر عظیمی، بهزاد کاظمی، سهیلا نیکومنش، محمد رضا معروف‌وند، محمود بیرامی و محمود مولائی به قید قرعه به‌عنوان افتتاح‌کنندگان تونل توحید انتخاب شدند.

این نفرات از میان افرادی برگزیده شدند که در فراخوان افتتاح تونل توحید به‌دست شهروندان تهرانی از طریق سایت اطلاع رسانی تونل توحید ثبت نام و فرم درخواست را تکمیل کرده بودند. این 10 نفر که نخستین شهروندان افتتاح‌کننده تونل توحید به شمار می‌روند، قرار است از سوی شهرداری تهران به سفر حج عمره نیز مشرف شوند.

کد خبر 100465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز