گروه شهری: نرم‌افزار جامع مالی و آموزش بهسازی نیروی انسانی در شهرداری تهران راه‌اندازی شد.

به‌دنبال تغییر روش حسابداری و تدوین نظام مالی جدید که به‌مثابه انقلاب در نظام مالی شهرداری تهران محسوب می‌شود، این سیستم نرم‌افزاری نیز در بخش مالی شهرداری نهادینه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اداری، معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: وقتی اطلاعات مربوط به دارایی‌ها، دیون و بدهی‌های شهرداری به‌طور کامل در حساب‌ها ثبت شود، امکان تنظیم بودجه و مراقبت اصولی از دارایی‌های منقول و غیرمنقول شهرداری‌ها نیز فراهم می‌شود.

حسین محمد پورزرندی ادامه داد: حسن انعکاس دارایی‌ها در دفاتر، این است که پس از این برای انجام هر گونه تغییر حتما باید تشریفات اداری مربوطه انجام شود بنابراین همواره ردی از اموال شهرداری در سوابق حسابداری ملاحظه می‌شود.

وی گفت: استقرار نظام مالی مناسب در شهرداری‌ها می‌تواند منجر به ارائه اطلاعات مناسب و درست از وضعیت شهرداری شود و زمینه مناسبی برای پاسخگویی و پاسخ‌خواهی را نیز فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به تغییر روش حسابداری از نقدی به تعهدی در شهرداری تهران افزود: در سنوات گذشته که روش حسابداری نقدی در شهرداری تهران مرسوم بوده، بسیاری از رویدادهای مالی از قبیل دارایی‌های اختصاصی شهرداری، بخش قابل توجهی از دیون و مطالبات شهرداری‌ها، مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در دفاتر شهرداری‌ها ثبت نشده ولی با استقرار روش جدید، این رویدادها با استفاده از تکنیک‌های مختلف حسابداری و حسابرسی شناسایی و در حساب‌ها ثبت می‌شود.

پورزرندی گفت: تدوین آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مورد نیاز، انجام نظام نرم افزاری مناسب و متناسب با تغییرات و اصلاح نظام‌های مالی شهرداری تهران پس از تغییر روش حسابداری شهرداری تهران، مورد نیاز بود که بلافاصله پس از این تغییر، بحث تدوین دستورالعمل حسابداری تعهدی مطرح و آیین‌نامه و دستورالعمل‌های لازم تهیه شد.

کد خبر 99960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز