سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با 6 فیلم در بیست‌ و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت

که از میان آنها فیلم «طهران- تهران» در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی این سازمان، 3 فیلم سینمایی «طهران - تهران» ساخته داریوش مهرجویی و مهدی کرم‌پور، «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان و «کارناوال مرگ» به کارگردانی حبیب‌الله کاسه‌ساز و مستند «ساکن صحرای سکوت» به کارگردانی امیر مهرتاش مهدوی و 2 فیلم کوتاه «همه وسایل شخصی من جا به جا شده» ساخته هومن سیدی و «سر و ته شهر» ساخته مهرشاد کارخانی در بیست‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید. 

فیلم «طهران – تهران» در 2 اپیزود آماده نمایش است که در اپیزود اول گروهی گردشگر همراه با یک خانواده معمولی تهرانی تصمیم می‌گیرند در ایام عید نوروز برای تجدید خاطرات خود به دیدن آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تهران بروند و در اپیزود دوم یک گروه موسیقی، پس از مدت‌ها موفق می‌شوند برای کنسرت‌شان مجوز اجرا دریافت کنند.

«طلا و مس» درباره جوانی است که به‌تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده و متوجه بیماری خاص همسرش زهرا می‌شود. او به‌ناچار برای تهیه هزینه درمان همسرش تغییراتی در شیوه زندگی‌شان می‌دهد.

فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» هم با نگاهی روانکاوانه به جامعه‌شناسی محیط و رفتار‌های ناهنجار در زندگی شهری می‌پردازد. مستند «ساکن صحرای سکوت»، نیز مروری بر زندگی اخلاقی، اجتماعی و هنری بازیگر فقید و استاد ارزشمند، خسرو شکیبایی دارد.

کد خبر 99863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز