محسن احمدی: شهرداری تهران در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال در بین همه اداره‌ها و سازمان‌های مستقل و دولتی به‌عنوان دستگاه اول شناخته شد و لوح تقدیر به محمدهادی ایازی به‌عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران و مصطفی خورسندی دبیر شورا اعطا شد.

به گزارش سما، سردار عبدالرحیم علیپور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران ضمن اعلام این خبر گفت: در سال 86 بین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و شهرداری تهران تفاهمنامه‌ای در9 بند به امضا رسید که شهردار تهران پذیرفت در راستای احیای فریضتین اقداماتی را انجام دهد؛ بر همین اساس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران به ریاست دکتر ایازی تشکیل و مصطفی خورسندی به‌عنوان دبیر این شورا معرفی شد.

وی افزود: این شورا با همکاری مجموعه شهرداران مناطق 22گانه، معاونین شهردار و سازمان‌های تابعه و بخش‌های فرهنگی ازجمله معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری، سازمان زیبا‌سازی‌، سازمان پارک‌ها، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، مترو، فرهنگسراها و بخش‌های دیگری از شهرداری که می‌توانستند در محقق کردن بندهای تفاهمنامه نقشی داشته باشند، اقدامات مثبت و ارزنده‌ای را انجام دادند.

علیپور فعالیت‌های شهرداری تهران در راستای احیای فریضتین از جمله سرویس‌های تذکر لسانی در 137 و 1888 را بسیار سازنده و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: شهرداری تهران با داشتن امکانات وسیعی که در اختیار دارد می‌تواند در این راستا گام‌های بلندی بردارد و با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی ثابت و الکترونیکی، پل‌ها و اماکن مخصوص اقدامات چشمگیری انجام دهد.

وی  از اجرای طرح پایلوت تذکر لسانی در 22 پارک سطح شهر تهران در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: در این طرح با شهرداری هماهنگی‌هایی داشتیم تا گروه‌های داوطلبی از افراد آموزش دیده به شکل تیمی و به‌تدریج در پارک‌ها حضور داشته باشند و تذکر لسانی را آغاز کنند.

علیپور تاکید کرد: شهرداری می‌تواند از افرادی که در این زمینه تحقیق و پژوهش می‌کنند بخواهد تا بر احیای فریضتین تمرکز کنند و مطالبی  را که به احیا، ضرورت، عظمت و جایگاه این حوزه می‌پردازد،  با روش‌های نوین تبلیغی و هنری به سمع و نظر مردم برسانند.

کد خبر 99460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز