مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: رویکرد برنامه‌های دهه فجر شهرداری، گرامیداشت این ایام با حفظ حرمت آیین‌ها و مراسم ماه‌صفر است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سید‌محمد هادی ایازی با اعلام خبر فوق گفت: امسال به‌دلیل اینکه اربعین حسینی در ایام‌الله دهه فجر قرار گرفته است باید برگزاری مراسم جشن‌های دهه فجر معطوف به رعایت حرمت روزهایی باشد که درنظر مردم ما روزهای محترمی است و برنامه سوگواری و عزاداری برگزار می‌شود. این برنامه در کتابچه دهه فجر تدوین شده است.

وی هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌ها و امکانات حوزه‌های مختلف را از اهداف انتشار کتاب دهه فجر برشمرد و عنوان کرد: در گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر به عنوان مقطع رهایی ملت از بند استثمار، ایجاد یکپارچه‌سازی‌ و انسجام عملی در فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملت و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت شهری را درنظر داشته‌ایم.

ایازی در تشریح برنامه‌های شهرداری گفت: شهرداری تهران به‌عنوان نهاد اجتماعی وظیفه خود می‌داند که در مراسم و اعیاد ملی و مذهبی در برنامه‌ریزی برای شهروندان عزیز حضور داشته باشد و برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که مشارکت عمومی در اجرای آنها پررنگ باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران باتوجه به سرفصل ماموریت‌های خود در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، ستاد هماهنگی ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر را طبق مصوبه شورای عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تشکیل داد تا نسبت به تدوین برنامه در قالب کتاب برنامه‌های ویژه دهه فجر اقدام نماید.

ایازی با اشاره به اینکه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر شهرداری در سطح شهر تهران در 9سرفصل مشترک و 184 عنوان برنامه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این برنامه‌ها به‌علت گستره اجرا در مناطق 22‌گانه به معنای مشارکت عمومی شهروندان در این برنامه‌ها خواهد بود.

وی افزود: در بخش دیگر، برنامه‌های تدوین شده، برنامه‌هایی است که توسط ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه فجر برای سازمان و شرکت‌های تابعه طراحی شده که 225عنوان برنامه در این بخش تدارک دیده شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به دیگر برنامه‌های این دهه اشاره کرد و گفت: آذین‌بندی و نورپردازی میادین و پل‌ها، برگزاری همایش کوه‌پیمایی 4هزار و 400نفری در دارآباد توسط سازمان ورزش و برگزاری مسابقات متنوع از جمله این برنامه‌هاست و اطلاع‌رسانی کامل این برنامه‌ها در کتابچه منتشر شده قابل دسترسی است که برای تمامی رسانه‌های جمعی ارسال خواهد شد.

کد خبر 100361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز