همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند

رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت 12 بهمن با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در حاشیه این مراسم با تبریک فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله دهه فجر گفت: عظمت حرکت امام(ره) و سفر تاریخی ایشان سرآغاز دوران جدیدی در حیات بشریت شد. تصمیم بزرگ امام (ره) برای بازگشت به ایران و حضور در قلب حادثه یک اتفاق بزرگ و آغاز جدیدی برای تمام بشریت بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک خیزش از عمق فطرت و تاریخ انسان برای ساختن فضای روشن برای همه انسان‌ها بود. انقلاب اسلامی ایران و حرکت امام خمینی(ره) دریچه‌ای را به روی بشریت گشود تا همه بن‌بست‌های مادی در هم بشکند و جامعه‌ای سعادتمند را برپا کند.

وی ادامه داد: انقلاب عظیم اسلامی ایران نقطه پایان حیات سلطه‌گران و نقطه آغاز حاکمیت صالحان بود. مقدمه تحقق حاکمیت انسان کامل در جهان است. 31 سال از ورود امام به ایران می گذرد و حرکتی که امام (ره) زنده کرد امروز عمیق‌تر و گسترده‌تر ادامه دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که " ما 31 فجر را پشت سر گذاشته‌ایم" گفت: هر فجر یک طلوع، یک فتح و یک حرکت رو به جلوست و امسال به فضل الهی فجر انقلاب هم با شکست قطعی اندیشه‌های مادی ، سرمایه‌داری و اندیشه‌های ضد بشری لیبرال همراه است. آغازی است برای جهانی شدن انقلاب عظیم اسلامی و ملت ایران به عنوان پیش قراولان این حرکت بزرگ. ملت ایران امروز آگاه‌تر، هوشیارتر ، مومن تر و مصمم‌تر در وسط صحنه جهت دفاع از انقلاب ایستاده‌اند. امروز ملت ایران الهام‌بخش تمام خوبی‌ها برای تمام ملت‌هاست. نام ملت ایران برای همه ملت‌ها امیدآفرین، نشاط بخش و یک پشتوانه معنوی است.

وی ادامه داد: امروز ملت‌ها گروه گروه به رودخانه زلالی می‌پیوندند که ملت ایران و امام راحل و انقلاب عظیم ایران آن را به راه انداخته است. رودخانه‌ای که به سمت اقیانوس عظیم حاکمیت انسان صالح و پاک در حال حرکت است. امروز نام ایران الهام بخش عدالت‌خواهان است. امروز نام ایران مصادف است با غیرت، شجاعت، ایمان، سرافرازی و عزت و خدا را سپاسگزاریم که فجر 31 پررونق تر و درخشان‌تر از فجرهای سال قبل برگزار می‌شود. خدا را سپاسگزاریم که امروز نسل جدید در پیوندی عمیق با آرمان‌های امام و راه امام پرچم این حرکت را به دست گرفته‌اند و خدا را سپاسگزاریم که امروز ملت ایران مستحکم‌تر از همیشه در دفاع و پاسداری از عهد خود با امام(ره) و انقلاب در صحنه ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: 22 بهمن امسال پیام‌های جدیدی را برای بشریت دارد؛ 22 بهمن امسال پایان استیلای سلطه‌گران وآغاز انتشار نور در سراسر جهان است و من مطمئن هستم که ملت بزرگ ایران در روز 22 بهمن و در تجدید میثاق با آرمان‌های امام با حضور باشکوه خود در صحنه یاس و ناامیدی را به صورت کامل بر اردوگاه ستمگران و دشمنان بشریت حاکم و یک بار دیگر افق روشنی را در برابر بشریت ترسیم می‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت: ما از این‌که در ایران زندگی می‌کنیم، در این عصر زندگی می‌کنیم و خادم ملت ایران هستیم و در حرکت سرنوشت‌ساز ملت ایران سهیم هستیم، خدای بزرگ را سپاسگزاریم. به وجود ملت ایران و جوانان انقلابی افتخار می‌کنیم و فردای 22 بهمن فردایی روشن‌تر و با پیروزی‌های درخشان‌تر برای اردوگاه خداپرستان خواهد بود.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی همراه بود، رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با قرائت فاتحه، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند و در سالگرد بازگشت امام خمینی(ره) به ایران در سال 1357، آغاز دهه فجر و یاد و خاطره‌ آن امام راحل را گرامی داشتند.

رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این حضور با تعدادی از مردمی که در حرم حضور داشتند گفت‌وگو کرد.

وی بر سر مزارهای بانوی بزرگ انقلاب و حضرت آیت‌الله العظمی طباطبایی بروجردی و آیت‌الله توسلی نیز حضور پیدا کرد. این مراسم با مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) همراه بود.

همچنین رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت صبح روز دوشنبه بعد از حضور در حرم امام خمینی(ره) و ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر سر مزار شهدای انقلاب نیز حاضر شدند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد و اعضای دولت در آستانه فرا رسیدن سی ‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر بر سر مزار شهیدان رجایی، باهنر، ‌بهشتی و 72 تن از شهدای دولت حضور پیدا کردند و به قرائت فاتحه پرداختند.

کد خبر 100746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز