دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: مجلس و دولت یار یک‌دیگر در ساختن ایران اسلامی هستند

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد یکشنبه شب در نشست مشترک دولت و مجلس با تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل چنین جلساتی را گامی مفید برای یافتن راهکارهای مناسب برای اداره درست امور کشور دانست و گفت: اگر چه امروز در مقایسه با گذشته امور کشور به خوبی و در مسیر درستی اداره می‌شود، اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب و نهایی راه زیادی در پیش داریم که باید با کمک یکدیگر در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش هرچه بیشتر همدلی و تعامل قوای مجریه و مقننه تصریح کرد: مجلس و دولت مکمل هم و یار یکدیگر در ساختن هر چه باشکوه‌تر ایران اسلامی و خدمت به مردم بزرگ این سرزمین هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اهتمام دولت برای اجرای صحیح قوانین، گفت: دولت معتقد است همه قوانین باید با هم و بدرستی به اجرا درآید مگر آنکه قانونی فسخ شده باشد. در دولت نهم و دولت کنونی نیز تلاش بر این است که با تثبیت قوانین کشور، برنامه‌ریزی‌های دراز مدتی در مسیر اداره کشور تدوین شود.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: معتقدیم هر قانونی که تبصره داشته باشد، آن قانون در اجرا دچار اشکال خواهد شد، از این رو نیازمند قوانین ثابتی هستیم که بتوان براساس آن برنامه‌ریزی دراز مدتی را برای آبادانی و پیشرفت کشور انجام داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قانون بودجه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرده است براساس قوانین مصوب کشور تنظیم شده است، گفت: باور ما این است که بدترین روش بودجه نویسی آن است که بودجه در بین دستگاه‌هایی تقسیم‌ شود که پاسخگوی هیچ کجا نیستند. منطقی و قابل توجیه نیست که صدها دستگاه در کشور وجود داشته باشد که از دولت و مجلس بودجه دریافت کنند و در مقابل فعالیت‌های خود به جایی پاسخگو نباشند. زمانی اهداف بودجه محقق می‌شود که همه منابع به سمت هدف واحدی متمرکز شود.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها یک اقدام بزرگ و برجسته است و باید تلاش کنیم در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد و با اجرای صحیح و درست آن اثر ارزشمندی در تاریخ کشور به یادگار بماند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به افتتاح نمایشگاه لیزر اشاره کرد و رئیس مجلس و نمایندگان را به بازدید از دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه فراخواند و گفت: امروزکشورمان در دانش و فناوری لیزری در مرز دانش جهانی قرار گرفته است. همانگونه که با ورود رایانه دنیای جدیدی در برابر انسانها گشوده شد. فناوری لیزر هم دنیای جدیدی البته با ابعاد میلیون‌ها برابر در مقابل انسان قرار خواهد داد.

دکتر احمدی‌نژاد لیزر را دانش وفناوری بسیار پرسود ، مفید و پیشرفته دانست و اظهار داشت: لیزر در بخش‌های صنعتی، دفاعی، پزشکی، کشاورزی کاربردهای فراوانی دارد و استفاده از آن ضمن کاهش هزینه‌ها، کیفیت و دقت را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور افزود: کمتر از سه سال پیش تصمیم گرفته شد که این فناوری پیشرفته را در اختیار داشته باشیم و امروز در این زمان کوتاه با همت‌ دانشمندان کشورمان به جایی رسیده‌ایم که لیزرهای پیشرفته و پیچیده‌ای با قدرت 4.5 کیلووات را تولید کرده‌ایم و جزء چند کشور دارای این فناوری عظیم قرار گرفته‌ایم.

دکتر احمدی‌نژاد دستیابی به فناوری‌ها و علوم پیشرفته را نتیجه و حاصل همدلی، خودباوری و مجاهدت مخلصانه برآمده از انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید این مسیر را حفظ کنیم.

درابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در بخش های گوناگون و بویژه لایحه بودجه سال آینده و هدفمند کردن یارانه‌ها پرداختند و سپس شماری از اعضای هیئت دولت نیز در سخنانی ضمن پاسخ به برخی مطالب ارایه شده از سوی نمایندگان مجلس ،راهکارها و برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای بهتر امور را تشریح کردند.

کد خبر 101241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز