گروه سیاسی: رئیس‌جمهور ماموریت کارکنان وزارت اطلاعات را ماموریتی الهی و مقدس دانست و گفت: وزارت اطلاعات باید منسجم‌ترین، هماهنگ‌ترین، مقتدرترین و روان‌ترین تشکیلات کشور باشد.

براساس متنی که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری از دیدار محمود احمدی‌نژاد با وزیر، معاونان، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات منتشر کرد، رئیس دولت دهم افزود: امروز پاک‌ترین دستگاه اطلاعاتی دنیا سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران است.

او در ادامه، چپاول، زورگویی و کشتن حقیقت انسانیت را حاصل تفکر سرمایه‌داری دانست و گفت: دمکراسی لیبرال حاصل جنگ قدرت و ثروت است.احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: جنایاتی که استکبار جهانی در دنیا مرتکب شده است، در طول تاریخ سابقه ندارد.

او با بیان اینکه امروز سنگین‌ترین کشتار و اقدامات تروریستی در جهان با بلندکردن پرچم حقوق بشر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امروز به فضل الهی نظام سرمایه‌داری که صهیونیست‌ها آن‌را پایه‌ریزی کرده‌اند نیز به‌پایان راه رسیده است.

سرمایه‌داری جاذبه‌های خود را از دست داده است

احمدی‌نژاد15اسفند همچنین در سخنان جداگانه‌ای در هشتمین هم‌اندیشی نمایندگان فرهنگی در خارج از کشور، رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را پرچمداران فرهنگ انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: در جامعه‌ای که نظام سرمایه‌داری ترسیم کرده، سند حقانیت خود را پیشرفت‌های مادی قرار داده‌اند که البته آن را هم به خاطر غارت ثروت سایر ملت‌ها به دست آورده اند.

او در این نشست با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی بخواهد بر همان نقشه‌ای که نظام سرمایه‌داری ترسیم کرده، حرکت کند، هیچ موفقیتی نخواهد داشت، یادآور شد: ضرورت دارد برنامه جامعی برای فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین‌المللی تدوین و طراحی شود.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری به پایان راه رسیده و جاذبه‌های خود را برای بشریت از دست داده است، تاکید کرد: امروز این نظام تلاش می‌کند با زور سلاح، حرف و اندیشه خود را به کرسی بنشاند و توسل به چنین اقداماتی پایان این نظام را ‌جلوتر خواهد کشید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز تنها نظامی که حرف و اندیشه جدیدی برای بشریت دارد، جمهوری اسلامی ایران است و شرایط به‌وجود آمده فرصت مناسبی فراهم کرده تا این پیام به بشریت عرضه شود.

او همچنین تاکید کرد: امروز در دنیا مطالبه و استقبال از فرهنگ و ادبیات ایران‌زمین بسیار افزایش پیدا کرده است.

پیام موگابه برای احمدی‌نژاد

هیات ویژه رابرت موگابه -رئیس‌جمهور زیمبابوه - برای ابلاغ پیام ویژه رئیس‌جمهور 86ساله این کشور به محمود احمدی‌نژاد، 15اسفند وارد تهران شدند.مهر خبر داد که دیدیموس موتاسا، وزیر دولت در امور ریاست‌جمهوری زیمبابوه، در راس این هیات قرار دارد.

موتاسا با عنوان فرستاده ویژه رابرت موگابه حامل پیامی از سوی رئیس دولت زیمبابوه برای همتای ایرانی اوست. دیدار با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و  ملاقات با وزیران امور خارجه، تعاون، نفت و نیرو در برنامه سفر این وزیر زیمبابوه‌ای به ایران قرار دارد. به گزارش مهر، هدف از سفر این هیات به ایران، پیگیری درخواست‌های دولت زیمبابوه از ایران به‌ویژه درباره واردات نفت از ایران عنوان شده است.

همچنین پیگیری توافق‌های گذشته مربوط به بیانیه نهایی پنجمین کمیسیون مشترک، بسترسازی لازم جهت تشکیل ششمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در اواخر فروردین سال آینده در هراره و مذاکره درباره توسعه روابط ایران با زیمبابوه نیز از اهداف این سفر عنوان شده است.

گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای برنامه دیگر دیپلماتیک محمود احمدی‌نژاد بود.رئیس دولت دهم در گفت‌وگویی تلفنی با عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد: روند این تحولات به‌نفع ترکیه و ایران در حال تغییر است و شرایط به‌وجود آمده فرصت مناسبی خواهد بود که باید از آن در جهت بر پایی عدالت و صلح در جهان استفاده کرد.

کد خبر 102882

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز