شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای تاجیکستانی خود اظهار داشت: نوروز در حال جهانی شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک جشن جهانی نوروز در همه دنیا برگزار شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، دکتر محمود احمدی نژاد عصر جمعه 6 فروردین  پس از استقبال از امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با وی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن تبریک عید نوروز و همچنین جهانی شدن نوروز به ملت و دولت تاجیکستان با بیان اینکه نوروز در حال جهانی شدن است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک جشن جهانی نوروز در همه دنیا برگزار شود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر هر دو دولت مصمم به برقراری روابط حداکثری هستند، خاطر نشان کرد: در این سال‌ها در زمینه‌های گوناگون از جمله حمل و نقل، انرژی، آب و فرهنگ میان تهران و دوشنبه توافقات خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمهور با تاکید بر علاقمندی دولت و ملت ایران به پیشرفت تاجیکستان اظهار داشت: تاجیکستان کشوری غنی از نظر ذخائر مادی و انسانی است و پیشرفت تاجیکستان به نفع ایران است.

دکتر احمدی نژاد سفر امامعلی رحمان به تهران را برای شرکت در جشن جهانی نوروز، اعلام همبستگی تاجیکستان با فرهنگ ایران زمین خواند و تصریح کرد: هیچ مانعی برای توسعه روابط و همکاری ها میان تهران و دوشنبه وجود ندارد.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز ضمن تبریک نوروز و با آرزوی برگزاری باشکوه جشن جهانی نوروز در ایران تصریح کرد: مردم تاجیکستان برای ملت سربلند ایران آرزوی پیشرفت روز افزون داشته و توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را باعث افتخار خود می دانند.

رئیس جمهور تاجیکستان با تشکر از ابراز لطف دکتر احمدی نژاد به وی و ملت تاجیکستان، تاکید کرد: گسترش و توسعه روابط با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در صدر سیاست خارجی تاجیکستان قرار دارد.

امامعلی رحمان، اهمیت مناسبات دو کشور را به ویژه با توجه به همسایگی، فرهنگ و زبان مشترک، دوچندان دانست و از تلاش‌های ایران در کمک به اجرای طرح های عمرانی در کشورش قدردانی کرد.  

کد خبر 103882

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز