پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور کشورمان در جمع مردم بندرعباس اقدام شجاعانه کشورمان در بازداشت عبدالمالک ریگی تروریستی که جنایت‌های زیادی آفریده بود، را مورد اشاره قرار داد و گفت:

این فرد جنایت‌های زیادی مرتکب شد و مردم بی‌دفاع را قتل‌عام می‌کرد و رسانه‌های استکباری نیز فیلم جنایت‌های او را پخش و ادعا می‌کردند که او برای برقراری دموکراسی می‌کشد و اسم آن را جندالله گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وی افزود: برخی از احمق‌های اطراف ما که صلاح خود را نیز تشخیص نمی‌دهند گفتند که وی می‌خواهد دموکراسی برقرار کند و هر روز جنایت‌های او را نشان می‌دادند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه این تروریست به قدرت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی پناه برده بود، نیز خطاب به برخی از کشورهای منطقه و سران قدرت‌های استکباری گفت: جنایت‌های این فرد را شما به عنوان دموکراسی ارزیابی می‌کنید اما مرده‌شور خودتان و دموکراسی‌تان را ببرد.

احمدی‌نژاد نمونه دموکراسی مورد ادعای برخی از دولت‌های غربی و به خصوص آمریکا را اشغال افغانستان عنو ان کرد و خطاب به این کشورهای غربی گفت: اگر شما می‌خواهید با تروریست مقابله کنید ملت ایران آن را راه را نشان داده است، تروریستی که مورد نظر سرویس‌های اطلاعاتی حداقل سه کشور بود دستگیر شده و به زودی به سزای جنایت‌های خود نیز می‌رسد.

وی به ملت‌های اطراف نیز توصیه کرد تا هوشیار باشند و بدانند که قدرت‌های خارجی برای برقراری امنیت، ‌دموکراسی و مبارزه با تروریسم به منطقه نمی‌آیند و هرجا یک دلار هزینه کنند می‌خواهند ده دلار برداشت داشته باشند.

رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه اظهارات خود بحث ‌١١ سپتامبر و بهانه شدن آن برای حمله به افغانستان را مورد تاکید قرار داد و با یادآوری این نکته که آنها با این شعار که می‌خواهند امنیت را برقرار و مواد مخدر را ریشه‌کن کنند به افغانستان حمله کردند، اضافه کرد: هم اکنون ‌٩ سال از آن زمان می‌گذرد چه اتفاقی در افغانستان افتاده است آیا تروریست از بین رفته و یا گسترش یافته است؟ آیا مواد مخدر ریشه‌کن شده یا توسعه یافته است؟

احمدی‌نژاد در همین زمینه دیدار روز گذشته خود با رییس‌جمهور افغانستان را مورد اشاره قرار داد و با نقل خاطره‌ای از وی در سفر به ایالت هلمند از قول کرزای اضافه کرد: ملت افغانستان امروز صاحب اختیار جان، مال و ناموس خود نیستند و معلوم است که قدرت‌های خارجی دروغ می‌گویند و اگر قرار است با تروریسم مبارزه کنند باید از ملت ایران یاد بگیرند که چگونه هفته گذشته یک تروریست را که جنایت‌های زیادی کرده بود دستگیر کردند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: قدرت‌های غربی می‌گویند که سالانه ‌١٠٠ میلیارد دلار در افغانستان هزینه می‌کنند اما این پول‌ها چه تغییری در امنیت، مبارزه با مواد مخدر و اقتصاد این کشور داشته است. با توجه به عدم وجود تغییرات دو حالت را می‌توان حدس زد و آن اینکه یا این پول‌ها را در جای دیگری به جیب زده و به حساب مردم افغانستان زده‌اند و یا در جای غلط هزینه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: به آقای کرزای گفتم که مبلغ بودجه سالیانه شما چقدر است که ایشان گفت حدود یک و نیم میلیارد دلار بودجه سالیانه ماست به ایشان گفتم که آیا با ‌٢٠ میلیارد دلار مشکل افغانستان حل می‌شود که ایشان تاکید کرد با این مبلغ افغانستان گلستان می‌شود. این مساله نشان می‌دهد که آنها (قدرت‌های غربی) دروغ می‌گویند.

رییس‌جمهور با یادآوری برخی مشکلات موجود در داخل کشورهای غربی گفت: آنها برای حل مشکلات داخلی خود لشکرکشی به منطقه را مدنظر قرار می‌دهند تا ملت‌ها را غارت کنند لذا باید ملت‌ها و کشورهای منطقه و حاشیه خلیج هوشیار باشند.

وی ملت ایران را خیرخواه و دوستدار ملت‌های منطقه توصیف کرد و با اشاره به روابط بسیار خوب و مستحکم بین ایران و این کشورها گفت: باید این هشدار را مدنظر داشته باشید که امنیت خلیج فارس باید توسط خود ملت‌های منطقه برقرار شود. خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری و ایمان است ملت ایران اجازه نخواهد داد که قدرت‌های دیگر در آنجا فساد کنند آنها فقط برای نجات خود به منطقه می‌آیند.

رییس‌جمهور در همین زمینه رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد که ‌٦٠ سال است که در منطقه به واسطه آن جنایت صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: آنها با مقدمه سازی، فریب و با سناریوهای ساختگی و جعلی جنایتکارترین قدرت‌های عالم را جمع و چندین جنگ و ترور‌ها را راه انداختند، اما امروز به کجا رسیدند. همه می‌دانند که امروز منفورترین رژیم در کل کره زمین رژیم صهیونیستی است که به پایان راه رسیده و برای اربابانش نیز دیگر کارایی ندارد. آنها امروز به شدت در تردیدند و چه بخواهند و چه نخواهند رژیم صهیونیستی مضمحل شده و شرش از سر ملت‌های منطقه برچیده می‌شود.

احمدی‌نژاد ایجاد هرگونه درگیری نظامی با سوریه و لبنان را نیز که این رژیم به آنها فکر می‌کند را ناکارآمد ارزیابی کرد و افزود: آنها نقشه می‌کشند که با راه‌اندازی جنگی علیه سوریه و لبنان عمر خود را بیافزایند اما باید بدانند که کارشان به جایی رسیده که نه شرارت و نه قلدرمآبی آنها را نجات نمی‌دهد.

احمدی‌نژاد به اربابان این رژیم نیز نصیحت کرد که دست از شرارت بردارند و اگر فکر می‌کنند که می‌توانند با لشکرکشی به نفت عراق و خلیج فارس مسلط شوند در اشتباهند چرا که جوانان منطقه و خلیج فارس دست آنها را قطع می‌کنند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهارات خود در جمع مردم هرمزگان با اشاره به درس‌هایی از مکتب پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام رحمت‌الله، حبیب‌الله و نجیب‌الله و معلم و دلسوز بشر و عاشق هدایت انسان‌ها بود. به گفته خداوند با وجود نورانی پیامبر (ص) الگویی برای مسلمانان قرار داده شده است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام همواره دعوت بشر به ایمان الهی را مورد تاکید قرار داشتند و راه نجات انسان را ایمان به وحدانیت خداوند می‌دانستند. پیامبر انسان‌ها را به مبداء خلقت، ربوبیت و علم و معرفت رهنمون کرد و کمال و سعادت انسان و حیات حقیقی وی از ناحیه خداوند است. خداست که اساس راه از ظلمت به نور و علم و هدایت است و خداست که دست انسان‌ها را می‌گیرد و از دل سختی‌ها به اوج عزت می‌رساند. پیامبر نیز به انسان بشارت راستین قرب خداوند را داده که این نیز در سایه توحید حاصل می‌شود.

رییس‌جمهور همچنین خواسته پیامبر از مردم را موحد بودن عنوان کرد و با اشاره به اینکه پیامبر عمل صالح و شایسته را از دیگر موارد مورد تاکید قرار داده‌اند، اظهار کرد: ایمان بدون عمل صالح بی‌معنی است و ایمان نمی‌تواند به راه کمال هدایت شود، عمل صالح نتیجه ایمان درست است و ایمان ناب به خدا انسان را به عمل صالح می‌رساند و راه نجات نیز در عمل صالح قرار دارد.

وی گفت: همه کسانی که در خدمت پیشرفت کشور هستند مشغول عمل صالح‌اند و همه سرمایه ما همین ایمان و عمل صالح است، لذا رمز ماندگاری ملت ما ایمان و عمل صالح و رمز شکست‌ناپذیری ماست.

احمدی‌نژاد ساختن و پیشرفت و عزت ایران را بالاترین عمل صالح ارزیابی کرد و گفت: باید همه کشور با علم و اندیشه ساخته شود. ایران پیشرفته و قدرتمند در همه عالم و مناسبات بین‌المللی می‌تواند نقش شایسته و مسلط ایفا کند. یک ملت زمانی می‌تواند حقوق خود را در عرصه بین‌الملل استیفا کند که قدرتمند و پیشرفته و به همراه عمل صالح باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی، ایران را کشور رسو‌ل‌الله (ص) و ملت ایران را عاشقان واقعی پیامبر گرامی اسلام توصیف کرد و گفت:‌ امروز ملت ایران به واسطه ایمان و عمل صالح قدرتمند‌ترین ملت منطقه و جهان است و ملت ایران در کنار ملت‌های منطقه در جهت برقراری عدالت و پیشرفت و دفاع از حقوق ملت‌ها در حال حرکت است و خواستار رفاه و سعادت برای همه است.

وی اضافه کرد: ملت ایران صلح، ‌امنیت و پیشرفت را برای همه مردم جهان می‌خواهد، اما متاسفانه برخی دولت‌های زورگو و فاسد مانع پیشرفت‌ ملت‌ها بر پایه عدالت و امنیت می‌شوند این زورگویان آمدند و به بشریت گفتند که اخلاق، ‌راه پیامبران و ایمان به خدا را کنار بگذارید که وقتی از آنها سوال شد انسان‌هایی که نیازمند آیین‌اند چه باید بکنند به جای راه پیامبران راه خودشان که ساخته دست و اندیشه خودشان بود ارائه دادند و می‌خواستند که مردم به جای اطاعت از دستورات خدا از آنها و دستوراتشان اطاعت کنند و ملت‌ها را به تسلیم در برابر خودشان فرا خواندند و این ادعا را مطرح می‌کنند که هر ملتی که می‌خواهد پیشرفت کند باید مطیع آنها باشد.

وی ادامه داد: دیدیم کسانی که به دعوت آنها تسلیم شدند چه وضعی یافتند که نمونه آن افغانستان است.

رییس‌جمهور در بخش پایانی اظهارات خود هرمزگان را نگین درخشان جنوب ایران در کرانه خلیج همیشه فارس معرفی کرد که مردم این دیار الگوی شجاعت، نجابت، ایستادگی، ایمان ناب و همت‌های بلند است.

وی گفت: مردم این دیار در طول تاریخ مدافعان شجاع مرزهای استقلال، فرهنگ و ادب ایران زمین بوده و پیشگام بیگانه ستیزی و ایستادگی در برابر اشغالگران و متجاوزانند و به همت‌های بلند اندیشه‌های پاک، قلب‌های مهربان و دست‌هایی پربرکت شهره‌اند و نماد مجاهدت، عشق، محبت و سلحشوری هستند.

رییس‌جمهور هرمزگان را از مراکز مهم صنعتی و اقتصادی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: مردم این دیار دلاوران شجاعی هستند که با صیانت از امنیت به آبادانی خلیج فارس و تنگه هرمز پرچمدار عزت و سرافرازی ملت ایرانند و مردم این خطه برای همه ملت ایران نافع‌اند و حاصل کار و تلاش آنها را در تمام سرزمین ایران می‌توان مشاهده کرد.

احمدی‌نژاد همچنین از تصمیم‌گیری در مورد برخی طرح‌های جدید در جریان سفر دور سوم دولت به این استان خبر داد و گفت: در سفرهای قبلی کارهای خوبی در استان انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مناسب فاصله زیادی داریم. برای همین منظور برنامه‌هایی نظیر برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری،‌توسعه صنایع بزرگ و ایجاد چند طرح نیروگاهی، پالایشگاهی و صنعتی با بودجه ‌٥/١ میلیارد دلار، اجرای شبکه جامع ارتباطی که یکی از آنها پل ارتباطی خلیج فارس بین بندرعباس و جزیره قشم است و طرح جاده ساحلی و توسعه بندرعباس از جمله این اقدامات است.

کد خبر 103235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز