همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: کسانی که می‌خواهند رابطه‌ ما را با تاریخ‌مان قطع کنند مثل این است که رابطه‌ یک درخت را با ریشه‌اش قطع کنند و وقتی که رابطه‌ درخت با ریشه‌اش قطع شود آن درخت خشک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح روز دوشنبه در مراسم افتتاح اولین و بزرگ‌ترین بزرگراه دو طبقه کشور در اصفهان ـ که دارای پل روگذر شهری به طول پنج کیلومتر است ـ با شکر خدا برای توفیق حضوری دیگر در اصفهان و دیدار با مردم این استان و با اشاره به این‌که " خداوند توفیق داد که امروز در مراسم به ثمر رسیدن چند خدمت بزرگ به مردم در جمع شما حضور پیدا کنم" از تمام کسانی که در اجرای این طرح زحمت کشیده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

وی با ابراز خرسندی از ساخت اولین بزرگراه دو طبقه کشور در اصفهان، آن را شایسته مردم اصفهان دانست و با تاکید بر این‌که " انتظار این است که اصفهان در همه عرصه‌ها از جمله صنعت، علم و پژوهش، کشاورزی و عمران و آبادانی و ساختن ایران پیشتاز باشد" این امر را در توان مردم اصفهان دانست.

وی با اشاره به تعریفی که غرب از انسان ارایه داده است، و با تاکید بر این‌که " تعریف ما از انسان با آن‌ها فرق می‌کند" خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم مردم وقتی زندگی می‌کنند در شادی و عشق و محبت باشند و در واقع در برادری و نشاط و امیدواری زندگی کنند و شهرسازی و معماری گذشته اصفهان این‌ها را در دل خود دارد و تامین می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که اصفهان الگوی شهرسازی متناسب با فرهنگ‌مان را عرضه کند. مثلا ما وقتی می‌خواهیم مشکل ترافیک را حل کنیم، باید به گونه‌ای حل شود که این مساله در خدمت آسایش و فرهنگ مردم قرار گیرد و این انتظار از اصفهان وجود دارد که الگوی شهرسازی متناسب ارایه دهد و این انتظار بی‌جایی نیست؛ چراکه اصفهان و مدیران اصفهان این توان و ظرفیت را دارند و ما توقع داریم که اصفهان در شهرسازی هم پیشگام باشد. اصفهان باید با ابتکارات خود الگویی برای مدیران شهری در سراسر کشور شود.

احمدی‌نژاد خطاب به مدیران استان اصفهان گفت: طرح‌های کلان بسیار خوب است که در استان اجرا شود، اما بخش مهمی از همت و توان شما مدیران باید مصروف محلاتی شود که آقای شهردار از آن نام بردند؛ چراکه در این محلات مردمی مومن، کم‌توقع و صمیمی و فداکار که شهیدان زیادی داده‌اند زندگی می‌کنند و کجا برای خدمت بهتر از اینجاست. به همان نسبت که نقاط اصلی و مرکزی شهر آباد می‌شود این نقاط هم باید آباد شود.

وی ادامه داد: زندگی در شهری آرام‌بخش است که در آن شهر فاصله‌های سنگین وجود نداشته باشد و این در استان اصفهان امکان تحققش وجود دارد و دولت نیز از اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها و روستاهای اصفهان در حد توان حمایت می‌کند. کجای ایران برای خدمت کردن بهتر از استان اصفهان.

وی افزود: خواهش دیگر من این است که از میراث فرهنگی غنی اصفهان صیانت کنید؛ چراکه این میراث فرهنگی یک ثروت ملی است و چیزی نیست که بتوان آن را دوباره ساخت.

از فتنه‌ جهانی علیه ایران جلوگیری شد

رییس‌جمهور با اشاره به تعدیل برج جهان‌نمای اصفهان، گفت: خوشحالم که شهرداری اصفهان برای حفظ میراث فرهنگی اصفهان مقداری از برج جهان‌نما را تخریب کرد. البته دولت نیز در این ارتباط کمک و برای مردمی که خسارت دیدند، جبران خسارات کرد. البته این اقدام یعنی تخریب بخشی از برج جهان‌نما برای یک سود بالاتر یعنی حفظ میراث اصفهان صورت گرفت.

وی با اشاره به تبلیغات منفی در ارتباط با برج جهان‌نما و تاثیر آن بر میدان امام گفت: این به نظر ما یک توطئه بود. شش، هفت سال پیش برای ضربه زدن به جمع مومنی که خدمت می‌کردند گزارش‌های خلافی در این ارتباط دادند و تلاش کردند کارها و اقداماتی را پایه‌گذاری کنند که این میدان از فهرست جهانی حذف شود و بیرون رود ولی خوشبختانه جلوی این اقدام گرفته شد.

وی با بیان این‌که " میدان امام اصفهان بسیار مهم است" گفت: ساختمان را می‌شود ساخت ولی میدان را دیگر نمی‌توان ساخت و این میدان نماد فرهنگ و تمدن، ایمان و وقار و بزرگواری مردم اصفهان است و نمی‌توان چنین میدانی را به سادگی ایجاد کرد و تخریب مقداری از این برج تصمیم حکمیانه‌ای بود که گرفته شد و من تشکر می‌کنم؛ چراکه با این کار از فتنه‌ جهانی که می‌خواستند علیه ایران انجام دهند جلوگیری شد. البته نظر کارشناسان ما متفاوت بود و آن‌ها معتقد بودند که این برج آسیبی به میدان نمی‌رساند ولی آن‌ها می‌خواستند سنگی در چاه بیندازند که سال‌ها کسی نتواند آن سنگ را از چاه بیرون آورد. ولی خوشبختانه با اقدامی حکیمانه‌ جلوی این کار گرفته شد.

وی با بیان این‌که " کارهای خوبی در اصفهان شده ولی می‌بینیم که ما همچنان عقب هستیم" به سخنان شهردار اصفهان در مورد نونوار کردن 14 محله قدیمی اصفهان اشاره کرد و گفت: این 14 محله را به گونه‌ای نونوار کنیم که متناسب با شایستگی مردم باشد. شما کار زیاد دارید و همه باید کار کنید. کارهای زیادی در پیش روی ماست. البته عده‌ای بیکار هستند و می‌خواهند ذهن و دل ما را از خدمت به مردم منحرف و معطوف به کارهایی کنند که مبنا ندارد. شما باید کارها را جلو ببرید. اصفهان باید موجب افتخار ایران باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما به مردم توصیه می‌کنیم که مثلا حتما به قم، مشهد و زیارت حضرت شاه‌چراغ بروند ولی سفارش دیگری می‌کنیم که اگر کسی مثلا 80 – 70 سال زندگی کند ولی اصفهان را نبیند دچار حسرت ابدی خواهد شد. اگر مثلا یک روز از عمر انسان باقی مانده باشد و به او بگویند که می‌توانی در این روز جایی را ببینی آن فرد باید بگوید که اصفهان را می‌خواهم ببینم.

وی خطاب به مدیران اصفهان گفت: البته شما خودتان مشتری زیاد دارید، به خصوص در ایام نوروز ولی هرچه آن‌ها زیادتر شوند بهتر است و ما می‌گوییم هر کسی در دنیا بیاید و اصفهان را ببیند نه تنها ضرر نمی‌کند، بلکه سود نیز می‌کند.

سفر رییس جمهور به اصفهان یک روزه است و رییس جمهور به منظور شرکت در همایش «چهره‌های ماندگار» استان اصفهان و افتتاح چند پروژه به این استان سفر کرده است.

گفتنی است، در همایش «چهره‌های ماندگار» استان اصفهان از 33 نفر از عناصر انقلابی، خبره و نخبه این استان که چهره‌های ملی نیز در میان آنها هستند، تجلیل می‌شود.

رییس جمهور در حاشیه این مراسم از چند پروژه همانند خط تولید بزرگترین سایت منطقه‌ای خودروسازان ایران و تولید خودروی «مینیاتور» و نخستین پل دو طبقه کشور به نام امام خمینی (ره)، بازید و آنها را افتتاح خواهد کرد.

کد خبر 103495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز