چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم آبگیری و بهره‌برداری از سد کارون چهار، بزرگترین سد قوسی بتنی کشور، پنجشنبه با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ارتفاع سد کارون چهار 230 متر از پی ساخته شده و حجم کل بتن ریزی آن یک میلیون و 620 هزار متر مکعب است.

مجید نامجو وزیر نیرو در این باره گفت: با آبگیری و بهره برداری از سد کارون چهار، یک هزار مگاوات برق پاک در کشور تولید خواهد شد.

وی افزود: توانمند سازی کشور در زمینه اجرای طرح های مهم سدسازی و نیروگاههای تولید انرژی با توانایی مهندسان ایرانی، استقلال و خودکفایی از آثار مثبت ساخت سد کارون چهار است.

وزیر نیرو همچنین گفت: این طرح به منظور تولید 2 هزار و 107 میلیون کیلووات ساعت برق، کنترل سیلاب و تنظیم آب برای مخازن پایین دست در 180 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد ساخته شده است.

نامجو با اشاره به سرعت بخشیدن وزارت نیرو در ارتباط به تعهداتش درباره احداث جاده‌های جایگزین کارون چهار گفت: جاده های جایگزین و تونل در دست احداث است و ماشین‌سازی اراک نیز ساخت پل 450 متری را به عنوان بزرگترین پل کشور آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال، این محور بازگشایی شود و جاده های جایگزین به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 103827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز