گروه اقتصادی: احمدی‌نژاد از نمایندگان خواست به رقم ‌٤٠ هزار میلیارد رأی دهند.

به‌دنبال نصف شدن رقم مدنظر دولت برای درآمد حاصل از هدفمندکردن یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق، رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت.

موسی قربانی عضو هیأت رئیسه مجلس درباره موارد مطرح شده در جلسه غیرعلنی رئیس‌جمهور با نمایندگان گفت: تمام حرف آقای احمدی‌نژاد این بود که مجلس به کار کارشناسی دولت درخصوص 40 هزار میلیارد تومان اعتماد کند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بحث آقای احمدی‌نژاد این بود که در غیر این‌صورت دولت ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.  همچنین با تصویب نمایندگان مجلس تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن برنامه پنجم تمامی احکام قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی‌ایران و آخرین تغییرات صریح و ضمنی آن مشروط به عدم‌مغایرت با احکام این قانون تنفیذ شد.

سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران؛ 437 هزارتومان

نمایندگان مجلس با تصویب بند 9 ماده واحده لایحه بودجه سال 89 تمامی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی مصوب 1380 و تغییرات آن را در سال‌89 تنفیذ کردند. با تصویب مجلس، سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در سال آینده 437هزار تومان تعیین شد. 

بدین‌ترتیب در سال آینده کارگران و کارمندانی که دریافتی آنها کمتر از 437هزار تومان باشد از مالیات معاف خواهند بود. همچنین درحالی‌که به هنگام ارائه لایحه بودجه انتقادات بسیاری نسبت به درنظر گرفتن رقم 65دلار برای قیمت پایه نفت مطرح شد،

 با تصویب نمایندگان مجلس قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال آینده همان 65 دلار مدنظر دولت، تعیین شد. براساس مصوبه مجلس، مقرر شد مازاد درآمد نفت تولیدی ناشی از افزایش قیمت نفت نسبت به رقم 65دلار در هر بشکه پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی (معادل 20 درصد از صادرات نفت خام و میعانات گازی) و منظور نمودن سهم شرکت ملی نفت ایران به حساب ذخیره ارزی واریز شود.

همچنین با تصویب نمایندگان مجلس، رابطه مالی دولت و وزارت نفت مشخص شد. بدین‌ترتیب 14درصد ارزش تولیدی نفت، سهم شرکت ملی نفت است و مابقی آن باید به خزانه کشور واریز شود. دولت در لایحه بودجه، سهم شرکت ملی نفت را 30درصد پیشنهاد داده بود.

کد خبر 103136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز