همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات رئیس مرکز آمار ایران درخصوص تعیین سه خوشه درآمدی و اختصاص یارانه به دو خوشه تاکید کرد

که این اظهارات جای بررسی در مجلس شورای اسلامی دارد. محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مرکز آمار ایران مبنی بر اختصاص یارانه به قشر محدودی از افراد جامعه اظهار داشت: این هفته مجلس تعطیل است اما این اظهارات جای بررسی دارد و مجلس حتما در جلساتی به نحوه تعیین خوشه‌های درآمدی و تخصیص یارانه به افراد جامعه پیگیری می‌کند.

وی گفت: در مصوبه مجلس مقرر شد یارانه به تناسب درآمد به همه افراد جامعه تعلق گیرد، بنابراین این شیوه اعلام شده از سوی دولت حتما نیاز به بررسی در مجلس دارد.

فرهنگی درخصوص چگونگی تصویب برنامه پنجم توسعه و لایحه بودجه 89 در مجلس نیز گفت: در این خصوص چند راهکار وجود دارد که هیئت رئیسه در جلسه ای غیر علنی با مجموع نمایندگان باید به تصمیم برسد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: من بررسی همزمان دو لایحه را پیشنهاد می‌کنم ، زیرا با این راهکار می‌توان زمان را مدیریت کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت اولویت بندی بررسی کدام لایحه ارجحیت دارد، گفت: ما یا باید برنامه چهارم را یک سال دیگر تمدید کنیم و یا اینکه بودجه 89 را بدون برنامه تصویب کنیم. که این راهکارها شدنی است و می‌توان با تصمیم مجلس یکی از گزینه ها را برگزید.

کد خبر 99843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز