همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی که به دعوت همتای کویتی خود برای سفری سه روزه عازم کویت شده بود، عصر دوشنبه در فرودگاه شهر کویت مورد استقبال جاسم الخرافی، رییس مجلس این کشور قرار گرفت.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی پیش از عزیمت به کویت اهداف و برنامه های سفر خود به این کشور و اوگاندا را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: سفر به کویت بنا به دعوت رییس مجلس کویت صورت گرفته است. پیش از این درنشست شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس که در قاهره مصر برگزار شد با آقای خرافی رییس مجلس کویت گفتگوهای دوجانبه ای صورت گرفت و این سفر برای تکمیل نقطه نظرات طرفین به دعوت ایشان انجام می گیرد.

لاریجانی با اشاره به روابط ایران و کویت اظهار داشت: کویت از همسایگان نزدیک ماست و ما در ابعاد سیاسی اقتصادی و مسائل حساس منطقه ای نقطه نظرات مشترکی داریم.

وی همچنی دیدار با صاحب نظران و اصحاب مطبوعات را از دیگر برنامه های خود در کویت برشمرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه، شرکت هیئت ایرانی در اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در کشور اوگاندا را از مهمترین برنامه های این هیئت در سفر به اوگاندا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه  ریاست شورای اجرایی بین المجالس اسلامی با ایران است ولی ریاست مجمع عمومی بین المجالس را مصر بر عهده دارد، افزود: در نشستی که در قاهره برگزار شد تغییراتی بر روی اساسنامه اتحادیه صوت گرفت که در اوگاندا نیز اعضا در خصوص این تغییرات به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

لاریجانی طرح مباحث منطقه ای و مسائل روز مرتبط با جهان اسلام را از جمله محورهای مذاکرات دو جانبه در حاشیه این اجلاس با مقامات شرکت کننده از کشورهای مختلف اسلامی برشمرد.

وی همچنین از حضور علی اکبر ناطق نوری به عنوان مهمان وی‍ژه ششمین اجلاس اتحادیه بین المجالس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ایشان به عنوان بنیان گذار اتحادیه هستند هر سال به عنوان مهمان وی‍ژه در جلسات حضور دارند.

کد خبر 100245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز