همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ربوده شدن دانشمند هسته‌ای کشورمان را رفتار تروریستی خواند و گفت: آمریکا و عربستان در این باره موظفند و باید پاسخگو باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه 18 اذر مجلس در جمع خبرنگاران افزود: قبل از این هم آمریکایی‌ها از این کارها کرده بودند اما آن‌ها پاسخگوی رفتار تروریستی خود نیستند.

وی گفت: قبلا هم مواردی بود که آمریکا با رفتار دون شأن یک کشور و نظامات حقوق بشر، این کار را انجام داد و روشن بود که این کار از اول به دست آمریکایی‌ها انجام شد و البته با دسایس سعودی‌ها سامان یافت و اینگونه رفتارها برای حیثیت خودشان نیز مضر است.

لاریجانی افزود: البته چیز مهمی نیست، این قبیل کارها برای خیلی از کشورها مقدور است اما حفظ نظامات بین المللی آرامشی برای ملت‌ها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نمونه این مسئله در بحث هسته‌ای نیز وجود دارد گفت: وقتی که آن‌ها یک نظام بین المللی مانند ان پی تی را برهم می‌زنند پس دیگران هم می‌توانند به راحتی از آن عبور کنند.

وی افزود: وقتی در شورای حکام برخلاف ضوابط تصمیم گیری می‌کنند در واقع بر هم زدن نظاماتی است که می‌تواند آرامش روانی بین المللی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 96975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز