گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 1389 کل کشور، با انتشار اوراق مشارکت تا سقف 5 هزار میلیارد تومان توسط شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری موافقت کردند

براساس این مصوبه، شهرداری‌های مرکز استان، کلانشهر‌ها و شهرهای با جمعیت بالای 100 هزار نفر اجازه دارند در سال آینده با اطلاع وزارت کشور تا سقف 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های عمرانی، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و انتقال پادگان‌ها و مراکز نظامی و توسعه حمل‌ونقل عمومی پس از هماهنگی با بانک مرکزی و با تضمین خود ازجمله اموال اختصاصی شهرداری منتشر نمایند. 

یک درصد اعتبار به ورزش

با رای مجلس همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند یک درصد از اعتبارات خود را در امر تربیت بدنی و ورزش هزینه کنند. مجلس همین‌طور به شرکت‌های گاز استانی اجازه داد جهت اجرای تعهدات ملی و استانی خود همچون گازرسانی به شهر‌ها و روستاها و واحدهای طرح مسکن‌مهر مبلغ 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های کشور دریافت کنند.

اجازه انتشار 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به وزارت نفت

مجلس همچنین به وزارت نفت اجازه داد جهت تامین منابع طرح‌های توسعه‌ای پارس‌جنوبی، پالایش، پخش و پتروشیمی مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.

نظارت بر عملکرد طرح‌های عمرانی

با تصویب مجلس، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری موظف شد گزارش نظارتی خود را در مورد عملکرد هر یک از طرح‌های عمرانی به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند. بر این اساس، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند،

گزارش عملکرد و پیشرفت هر‌یک از طرح‌های عمرانی خود را طبق دستورالعملی که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تهیه و ابلاغ می‌کند، هر 3 ماه یک بار برای این معاونت ارسال نمایند. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌‌جمهوری هم موظف است هر 4 ماه یک بار گزارش نظارتی خود را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

کد خبر 103290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز