همشهری آنلاین: تیم فوتبال مینسوتا وایکینگز آمریکا، طرح نهایی برای ساخت یک استادیوم جدید را که دارای بزرگ‌ترین سقف شفاف جهان است، اعلام کرد. این استادیوم قرار است در مرکز شهر مینیاپولیس ساخته شود.

 مهندسان در نظر دارند به منظور افزایش مقاومت این سقف در مقابل آب و هوای سیبری‌مانند مینسونتا، از نوعی پلیمر به جای شیشه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا این سقف امکان مشاهده آسمان و نوعی حس آزادی را به هوادارن و بازیکنان می‌دهد.  در دسامبر سال 2010 سقف استادیوم مترودوم در مینیاپولیس بر اثر بارش سنگین برف، سقوط کرد.

طرح‌های استادیوم چندمنظوره جدید که جایگزین این استادیوم خواهد شد، بخشی از برنامه یک‌دهه‌ای توسعه دوباره مرکز شهر مینیاپولیس گزارش شده است.

این استادیوم ظرفیت 65 هزار نفر را داشته و 975 میلیون دلار بودجه برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

هدف از ارائه چنین طراحی، انعکاس تاریخ، جغرافیا، آب و هوا و همچنین میراث فن‌سالارانه و معماری مینیاپولیس است.  فضای داخلی این ورزشگاه آن را به چند منظوره‌ترین ساختمان در آمریکا با پیشرفته‌ترین فناوری عصر دیجیتالی تبدیل می‌کند.

بزرگ‌ترین سقف شفاف جهان باز نمی‌شود و برای تحمل برف، به صورت شیب‌دار طراحی شده است. این سقف نیمه جنوبی استادیوم را می‌پوشاند و از اتیلن تترافلورواتیلن به جای شیشه ساخته می‌شود.

این پلیمر شفاف نور بیشتری را منتشر می‌کند و عایق بهتری نسبت به شیشه است.  پلیمر مذکور قادر است 400 برابر وزنش را تحمل کند و طول عمر آن 50 سال گزارش شده است. همچنین می‌توان آن را با لحیم‌کاری تعمیر کرد.

با این حال، این ماده پخش‌کننده صدا است و سقف باید از چندین لایه پرباد ساخته شود.  این پلیمر قبلا برای ساخت استادیوم‌ها و گنبدهای «پروژه ادن» در کورنوال بریتانیا نیز به کار رفته است.

ترکیب دیوارهای عمل‌پذیر با سقفی شفاف و پنجره‌های عظیم در سراسر استادیوم جدید، فرصت لازم برای تجربه هر دو فضای داخل و بیرون به بهترین نحو را برای فوتبال‌دوستان فراهم می‌کند.

به علاوه، این استادیوم قرار است به جای شباهت داشتن به کشتی فضایی فرود‌ آمده، با مکان‌های مجاور خود در آمیزد.  گفته می‌شود اولین مسابقه فوتبال این استادیوم در سال 2016 برگزار خوهد شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵