همشهری آنلاین: موزه‌های هنری معمولا مرزها را بر حسب معماری کنار می‌زنند اما یک استودیو معماری در پکن پا را یک گام فراتر گذاشته و یک جزیره مصنوعی طراحی کرده تا از آن به عنوان موزه هنری پینگتان استفاده شود.

ساخت جزیره مصنوعی برای بزرگ‌ترین موزه هنری آسیا

به گزارش مهر، جزیره مصنوعی آسیایی که قرار است در برگیرنده بزرگ‌ترین موزه هنری آسیا باشد دربرگیرنده سه تپه بتونی است، این موزه با یک اسکله مواج دارای سالن‌ها و فضاهای عمومی متصل به جزیره پینگتان خواهد بود.

جزیره پینگتان که قرار است بزرگ‌ترین موزه خصوصی آسیا روی یک جزیره مصنوعی به آن متصل شود، بزرگ‌ترین جزیره در استان فوجیان و نزدیک‌ترین جزیره به تایوان محسوب می‌شود که درحال حاضر مقر ماهیگیران و یک پایگاه نظامی است‌. این جزیره به عنوان یک منطقه کاملا تجربی توسط پکن در سال 2010 طراحی شد و یک شهر جدید در آن درحال ساخت است تا تجارت نزدیک‌تر و روابط فرهنگی آن با تایوان تقویت شود.

موزه هنری پینگتان سومین پروژه موزه‌ای است که توسط استودیو معماری MAD اجرایی می‌شود. گفته شده است که این موزه به بزرگ‌ترین موزه خصوصی در آسیا تبدیل می‌شود که فضای 4 هزار متر مربعی را دربرمی‌گیرد و با بودجه 130 میلیون دلار ساخته می‌شود.

این موزه قرار است بیش از یک هزار اثر هنری از جمله گنجینه‌های ملی را به نمایش بگذارد.

قرار است این جزیره مصنوعی جغرافی پینگتان را با موزه‌ای که از یک سری تپه تشکیل شده نشان دهد. فضای خارج موزه از بتن، شن محلی و صدف ساخته می‌شود و یک فضای عمومی شبیه یک واحه مرکزی نیز برای آن ساخته می‌شود. فضای داخلی این موزه شبیه غارهای بزرگ باستانی ساخته می‌شود.

ساخت موزه و جزیره درحال حاضر آغاز شده، اما هیچ تاریخی برای تکمیل آن اعلام نشده است.

جزیره مصنوعی

کد خبر 223242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز