همشهری آنلاین: یک شرکت معماری ویتنامی نمونه اولیه آپارتمانی مسکونی را ارائه کرده که تماما از چوب بامبو ساخته شده و مهم‌ترین ویژگی این خانه کاربردی، مقاومت در برابر سیلاب‌های سنگین است.

 

به گزارش تبیان، شرکت معماری ویتنامی h&p architects نمونه اولیه‌ای از یک آپارتمان مسکونی ارائه کرده است که تماما از چوب بامبو ساخته شده است. هدف از ساخت این خانه که بامبوی گلدار (blooming bamboo) نامگذاری شده است، مقاومت در برابر سیلاب‌های سنگین؛ و در نهایت تولید انبوه آن و فروش آن به عنوان خانه‌ای جذاب و مقرون به صرفه است.

نمونه اولیه بامبوی گلدار که 44 مترمربع مساحت دارد، بر روی پایه چوبی قرار دارد و در اطراف قاب مرکزی ساخته شده از چوب بامبو بنا می‌شود. این قاب مرکزی قابلیت تطبیق‌پذیری با نیازهای مالکین مختلف را دارد و می‌توان آن را با استفاده از مصالح مختلف محلی از جمله چوب بامبو، تخته سه‌لا و برگ نارگیل ساخت.

طبقه همکف شامل اتاق‌نشیمن، اتاق خواب، دستشویی، حمام و آشپزخانه است و طبقه بالایی چند منظوره آن با استفاده از نردبان قابل دسترسی است. فضایی در کنار ساختمان برای کاشت گیاه و نگهداری از حیوانات وجود دارد و تراس‌هایی در داخل و خارج ساختمان نیز در نظر گرفته شده است.

نمای بامبوی گلدار تهویه و نور طبیعی فراوان را برای ساکنان فراهم می‌آورد. همچنین این ساختمان به سیستم جمع‌آوری آب باران مجهز است، که با سیستم آب تصفیه شده خانه یکپارچه شده است. به غیر از منزل مسکونی، از این ساختمان می‌توان به عنوان مرکز اجتماعات، خانه بهداشت و یا مرکز آموزشی استفاده کرد.

بامبوی گلدار توانایی تاب آوردن در برابر سیلاب‌هایی به ارتفاع 1.5 متر را دارد. با این حال، طراحان تلاش می‌کنند تا توانایی مقاومت خانه را به سیلاب‌هایی به ارتفاع 3 متر افزایش دهند. بر اساس گفته شرکت h&p، این خانه را می‌توان ظرف مدت 25 روز بنا کرد و انتظار می‌رود که با قیمت 2500 دلار عرضه شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱