همشهری آنلاین: دبی درکنار تمامی ساختمان‌های مجلل و نمادهای معماری قابل توجهی که در خود گنجانده،‌اکنون قصد دارد بزرگترین هتل زیردریایی جهان را نیز به مجموعه پرزرق و برق خود بیافزاید.

 

 

به گزارش میل آنلاین، طرح این هتل زاده تفکر شرکتی لهستانی به نام دیپ اوشن تکنولوژی و همکاری شرکتی سوئیسی است. این هتل از ساختمانی عجیب برخوردار است که از دو بخش دیسک مانند تشکیل شده که به وسیله راه‌پله‌ای باریک و ستون مانند که به آسانسور نیز مجهز است،‌به یکدیگر متصل شده‌اند.

پنج ستون دو بخش اصلی را از یکدیگر جدا خواهند کرد، و یکی از آنها در زیر آب و دیگری بر روی آب ساخته خواهد شد. مهمانانی که قصد اقامت در بخش زیر آب هتل را داشته باشند، می‌توانند از مرکز غواصی و رستوران زیردریایی بهره ببرند.

ساختار این هتل به گونه‌ای است که قابل جا‌به‌جایی است و در زمانی که به دلیل شرایط اقتصادی یا زیست‌محیطی نگرانی‌هایی وجود داشته باشد، می‌توان هتل را جا‌به‌جا کرد. همچنین بخش‌های مختلف هتل از قابلیت شناور شدن برخوردار هستند و در شرایط بحران‌های طبیعی می‌توان آنها را از بدنه هتل جدا کرده و از آنها به عنوان قایق نجات استفاده کرد.

هتل واتر دیسکاس،‌اولین هتل زیردریایی جهان نیست،‌اما بدون شکل پیچیده‌ترین و بزرگترین هتل زیردریایی در جهان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۱