مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر محمد خانی مدیر مرکز معماری گفت: بسیاری از برنامه هایی که در سال 91 می‌توانست به اتمام برسد به دلیل اینکه بودجه کافی در اختیار ما قرار نگرفت به سال 92 موکول شد.

معماری

به گزارش همشهری آنلاین، امیر محمد خانی مدیر مرکز معماری در خصوص فعالیت های مرکز معماری در سال 1391 گفت: یکی از مهمترین پروژه های سال 91 مجموعه نشست هایی بود که در حوزه معنویت معماری با موضوع "در جستجوی معنویت" با همکاری اساتید دانشگاه های کشور برگزار شد.

وی افزود: در صدد هستیم حاصل این سلسله نشست ها را به صورت کتابی با همین عنوان منتشر کنیم. در این نشست ها، معماری و شهرسازی از دیدگاه معنویت بررسی شد.

محمد خانی بیان کرد: مقدماتی برای ایجاد انجمن معماری هنر انقلاب اسلامی فراهم شد که این مجموعه، فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه معماری پی گیری می‌کند.

بر همین اساس در سال 92 همایشی را برگزار خواهیم کرد.

مدیر مرکز معماری اذعان کرد: همایش راهبری معماری ایران 1404 را برگزار کردیم. نزدیک به سی جلسه کارشناسی و نشست تخصصی در خصوص بررسی این موضوع برگزار کردیم و قصد تدوین سند راهبردی معماری ایران 1404 را داریم.

رئیس دانشکده معماری سوره اظهار داشت: مرکز معماری تفاهم نامه ای را با شهرداری مشهد منعقد کرد.

تدوین سند جامع معماری و شهرسازی شهر مشهد مبتنی بر الگوی ایرانی _ اسلامی است که امیدواریم در سال 92 از این پروژه بهره برداری کنیم.

وی گفت: در حوزه های دانشگاهی ارتباط خود را با اساتید و دانشجویان برقرار و نشست های دانشجویی را هم با برخی از دانشگاهها برگزار کردیم.

دبیر علمی سلسله نشست های الگوی شهرهای ایرانی- اسلامی افزود: بیشتر برنامه هایی که در سال 91 انجام دادیم شامل مجموعه برنامه هایی است که رونمایی آن و همایش نهایی آن در سال 92 انجام می‌شود.

یکی از آنها حوزه الگوی ایرانی _ اسلامی پیشرفت در نقش معماری و شهرسازی است که در سال آینده به اتمام می‌رسد و دیگری مجموعه نشست هایی با محتوای در جستجوی معنویت است که در سال آینده به سرانجام می‌رسانیم.

محمد خانی با بیان اینکه در نظر داریم طراحی یک شهر ایرانی _ اسلامی را به عنوان شهر الگو بر عهده بگیریم تاکید کرد: این شهر را در مشهد یا در اطراف تهران طراحی خواهیم کرد.

این مقام مسئول مهمترین مشکل مرکز معماری را نداشتن بودجه دانست و افزود: بسیاری از برنامه هایی که در سال 91 می‌توانست به اتمام برسد به دلیل اینکه بودجه کافی در اختیار ما قرار نگرفت به سال 92 موکول شد.

رییس مرکز معماری اظهار داشت: در بخش بین المللی قصد برگزاری مسابقه ای تحت عنوان "طراحی گنبد" در کشورهای اسلامی را داشتیم که این کار نیز به دلیل نبود بودجه در حد برنامه ریزی باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه در بخش استانی هنوز دفاتر مشخصی در استان ها نداریم گفت: فعالیت های مرکز معماری در استان ها به صورت موردی بوده است که امیدواریم با حمایت مدیر کل استان ها این دفاتر راه اندازی شود.

محمد خانی در پایان افزود: حوزه هنری علاقمند است که به معماری از دیدگاه هنری آن توجه کند.

هنوز وزارت ارشاد به معماری از جنبه هنری آن نگاه نمی‌کند و بیشتر جنبه تکنولوژی و صنعتی آن را در نظر دارد و همین عامل سبب ایجاد فضاهای خشک و بی روح شهرها می‌شود.

توجه مرکز معماری به معماری از نگاه هنری است.

کد خبر 204761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز