همشهری آنلاین: معماری دانه‌برفی این مرکز اسکی مسقف می‌تواند 6 پیست داخلی و دو پیست خارجی را درون خود جا دهد.

 

 

به گزارش گیزمگ، شرکت خلاق معماری CEBRA در دانمارک درحال کار بر روی پروژه‌ای مشترک با شرکت مسافرتی Danski است تا در شهر رندرز دانمارک پیست اسکی مسقفی بنا کند.

این پارک اسکی فضایی بیش از سه کیلومتر در فضای آزاد و فضای داخلی و مسقف ویژه اسکی، به همراه هتل‌ها، پارک‌ها،‌ رستوران‌ها و مجتمع‌های پیشرفته را در اختیار مسافران و توریستها قرار خواهد داد. شرکت CEBRA گنبدی ویژه اسکی را بر اساس دانه برفی 6 وجهی طراحی کرده‌است که در صورت ساخته شدن بزرگترین پارک اسکی داخلی و مسقف در جهان با وسعتی برابر 100 هزار متر مربع خواهد بود که 70 هزار متر مربع آن به صورت خاص برای اسکی‌بازان درنظر گرفته شده است.

پیست‌های باز و مسقف این مجموعه در سه قوس متقاطع بنا خواهند شد که 110 متر از سطح زمین فاصله داشته و در امتداد رودخانه گودنا قرار خواهد گرفت. هر پیست به صورت جداگانه از سیستم حمل و نقل مخصوص به خود برخوردار خواهد بود و آسانسوری برای رفتن به پیست‌ها و قوسهای دیگر مجموعه در نظر گرفته خواهد شد. هر پیست متناسب با نوع کاربردی که برای اسکی‌بازان مبتدی تا حرفه‌ای در نظر گرفته شده،‌با رنگهای مشخصی علامت‌گذاری خواهد شد.

سقف یکی از قوسهای این دانه برف برای تمام سال محلی برای انجام اسکی در فضای باز خواهد بود درحالی که سقف دیگر قوسها به اسکیت، دوچرخه سواری و بنای پارکهای متعدد اختصاص خواهند داشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴