همشهری آنلاین: یک شرکت معماری مدرن مدعی است نخستین شرکت جهان است که به طور دیجیتالی می‌تواند یک خانه سفارشی را در محل بنا کند.

 

شرکت معماری مدرن Facit Homes با ایجاد فرآیندی موسوم به فرآیندD ، تسهیلات ساخت خانه را به محل ساخت منتقل و در حالی که مجهز به تمام مواد و ماشین‌آلات تبدیل یک طرح دیجیتالی سه بعدی به یک ساختمان فیزیکی است، کار ساخت را آغاز می‌کند.

بروس بل مدیرعامل این شرکت می‌گوید: "ما نخستین شرکت در دنیا هستیم که به شکل موفقیت‌آمیز، خانه‌ای را در محل به طور دیجیتالی بنا کرده‌ایم. ما ماشین‌آلات کامپکت خود را با فناوری بالا به محل ساخت منتقل و پس از آن به شکلی چشمگیر ساخت خانه را براساس طراحی دیجتالی سه بعدی آغاز می‌کنیم."

این شرکت در ابتدا خانه را با استفاده از یک مدل سه بعدی رایانه‌ای که دربرگیرنده تمام ابعاد آن از موقعیت، میزان مواد و حتی جایگاه قرارگیری پریزهای برق می‌شود، تهیه می‌کند.

فرآیند D پس از آن طرح‌های دیجیتالی سه بعدی را به اجزای ساختمان فیزیکی خانه تبدیل می‌کند و با استفاده از برش‌دهنده‌ای که توسط رایانه کنترل می‌شود، اجزاء ساختمانی را برش می‌دهد.

این اجزا معمولا از تخته چندلایی‌های مهندسی سبک ساخته می‌شود و معمولا به سادگی در محل به یکدیگر متصل می‌شوند.
از آن جا که این اجزا براساس نیاز تولید می‌شوند، هزینه‌ها در کم‌ترین حالت خود حفظ می‌شود و زمان هدر رفته به صفر می‌رسد که این امر به سیستم ساخت ارتباطی ندارد بلکه به شیوه کار مربوط می‌شود.

این شیوه منحصر به فرد ساخت‌وساز کنترل کیفیت در محل، پیش‌بینی پذیری، کاهش هزینه، سرعت، کاهش اثرات کربنی و قابلیت انعطاف را فراهم می‌کند. علاوه بر این فرآیندهای هر پروژه دارای یک طراحی منحصر به فرد است که بر اساس نیاز و خواسته ساکنان آینده خانه فراهم می‌شود.

هرکدام از این خانه‌ها دارای محفظه حرارتی است که توسط یک کلید خاموش و روشن می‌شود، این اقدام موجب می‌شود که انرژی در خانه ذخیره شده و کم‌ترین میزان انرژی هدر برود. حتی طراحی این خانه‌ها می‌تواند به طوری صورت پذیرد که دربرگیرنده سیستم حرارتی خورشیدی و صفحات فتوولتائیک باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳