همشهری آنلاین: بعد از تولید محصولات مختلف به پایین‌ترین قیمت ممکن توسط چینی‌ها، حالا آن‌ها با سرعتی باور‌نکردنی وارد عرصه ساخت‌وساز ساختمان شده‌اند.

یک شرکت چینی اعلام کرده که به زودی می‌تواند یک ساختمان ۶طبقه را در مدت ۲۴ساعت بسازد و تحویل مشتری دهد! این شرکت ساختمان‌سازی که پروژه‌هایش همه را غافلگیر کرده است، برای ساخت ساختمان‌ها از قطعات پیش‌ساخته استفاده می‌کند.  آخرین پروژه این شرکت، ساختمانی سه طبقه در منطقه هونان است که ساخت آن در مدت ۸ روز به پایان رسید.

اما ژانگ یوآ، مدیرعامل این شرکت رؤیاها و طرح‌های بیشتری در سر دارد. او می‌گوید: این روزها نیاز به ساخت‌وسازهای سریع و ایمن با حداقل هزینه در همه جای جهان وجود دارد. به گفته ژانگ یو که بنیانگذار این شرکت ساختمان‌سازی است، دیگر در دوره جدید روش‌های زمان‌بر ساختمان‌سازی پاسخگوی نیاز مشتری‌ها نیست.

چند وقت پیش این شرکت در یکی از پروژه‌های مهم خود ساخت هتلی ۳۰ طبقه را در ۱۵روز به پایان رساند و نظر همه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید نیروهایش با تجربه پروژه‌های گذشته حالا می‌توانند ساختمانی ۶طبقه را در یک روز به پایان برسانند.

مقام‌های این شرکت همچنین اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ساختمانی ۲۲۰ طبقه را که می‌تواند مرتفع‌ترین آسمانخراش جهان باشد، در عرض تنها ۴ماه بسازند!

مهندسان این شرکت نحوه کار خود را شبیه ساختمان‌سازی بچه‌ها با اسباب‌بازی‌هایی مانند لِگو می‌دانند. به گفته آن‌ها همه قطعات ساختمان آماده است و کارگرها در محل ساختمان فقط آن‌ها را بر اساس نقشه تعیین شده سر هم می‌کنند. این ساخت‌وساز سریع در حالی صورت می‌گیرد که قیمت تمام شده ساختمان هم از انواع سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود و ایمنی ساختمان هم توسط مهندسان تضمین شده است.

ژانگ یوآ، با اشاره به زلزله‌هایی که در چین آمده و کشته شدن افراد بسیاری را به خاطر تخریب ساختمان‌ها به دنبال داشته می‌گوید که مسئله امنیت و مقاوم بودن ساختمان، اولویت ویژه‌ای در کار این شرکت دارد.

کارگران این شرکت می‌گویند یاد گرفتن این روش ساختمان‌سازی خیلی ساده است. آن‌ها باید فقط نقشه را بخوانند و بدانند که قطعات را کجا باید به هم پیچ کنند؛ دیگر خبری از گچ، آجر و مصالح سنتی نیست. این نحوه ساختمان‌سازی با قطعات پیش‌‌ساخته، هزینه‌ها را هم پایین نگه می‌دارد.
به گزارش رویترز، با روش این شرکت، ساخت‌وساز در هر متر مربع ۶۳۵دلار (۴هزار یوآن) نسبت به روش‌های سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود.

سرعت ساخت و ساز را هم که کنار بگذارید هزینه ساخت ساختمانی ۳ طبقه توسط این شرکت 2/8 میلیون دلار تمام شده که نسبت به روش‌های سنتی در چین ۳۰ درصد ارزان‌تر است. علاوه بر این اگر مالک ساختمان بخواهد، این شرکت می‌تواند دوباره اجزاء ساختمان را از هم باز کند و آن را در جایی دیگر بنا کند.

ساختمان سه طبقه‌ای که کار ساختش تازه تمام شده، قرار است به عنوان کافه‌تریا مورد استفاده قرار بگیرد اما احتمالاً خیلی از کشورهای جهان با این روش باید منتظر واردات خانه‌ها و ساختمان‌‌های ارزان چینی باشند.

ساختمان‌سازی

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 171019
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز