مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز معماری حوزه هنری و دانشگاه پیام نور تبریز "همایش معماری وشهرساز معاصر"را 7 دی ماه برگزار می‌کند.

معماری

به گزارش ایرنا، امیر محمدخانی رئیس مرکز معماری حوزه هنری این همایش گفت: به دنبال رسیدن به معماری با هویت ایرانی - اسلامی و توجه به معماری شهرهای شاخص دراین سبک، با همکاری دانشگاهیان،معماری معاصر در غرب و شمال غرب کشورمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمد امین خجسته قمری مسئول کمیته علمی و داوری همایش معماری وشهرسازی معاصر هدف از برگزاری این همایش را آسیب شناسی و ارایه راهکارهای موجود در معماری و شهرسازی معاصر ایران دانست.

وی ادامه داد: این همایش که معماری غرب و شمال غرب کشور را بررسی می‌کند، با محوریت جایگاه فرهنگ در معماری و شهرسازی، نقش آموزش دانشگاهی،نظام مهندسی و شهرداری در شکل گیری معماری و شهرسازی،تاثیر توسعه پایدار در معماری و شهرسازی، جایگاه و نقش مدیریت شهری در معماری و شهرسازی، معماری و شهرسازی برای معلولین، نقش سازه در معماری و شکل گیری شهر،چالش های موجود در معماری و شهرسازی منطقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش حدود 170 اثر است که مقالات منتخب در سه قالب سخنرانی،پوستر به چاپ خواهد رسید.

همچنین از دیگر برنامه های در نظر داشته برای برگزیدگان این همایش، ارایه و انتقال راه های مطلوب حاصل از پژوهش نگارندگان به سازمان های و نهادهای ذیربط خواهد بود.

خجسته ادامه داد: در پایان همایش،نشست پرسش و پاسخ با مسئولان استانی و شهری در جهت تشریح مسائل و اقدامات و چالش های موجود برگزار خواهد شد.

در این همایش منوچهر معظمی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با نگاهی به معماری معاصر در کشور و مقایسه آن با شهر تبریز سخنرانی خواهد کرد.

این همایش روز پنجشنبه 7 دی ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 195491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز