همشهری آنلاین: فهرست راه‌یافتگان نهایی به رقابت فستیوال معماری جهان یا WAF سال 2013 اعلام شد، رویدادی که بیش از 300 پروژه معماری در 26 دسته‌بندی مختلف در آن حضور دارند.

 

براساس گزارش گیزمگ، این پروژه‌ها در سه گروه ساختمان‌های تکمیل‌شده، پروژه‌های چشم‌انداز و پروژه‌های آینده در این رقابت شرکت خواهند کرد.

این فهرست شامل چندین ساختمان و طرح معماری شناخته‌شده‌ای از قبیل برج‌های البحر است که گفته می شود از پوسته هوشمندی برخوردار است که می‌تواند میزان افزایش حرارت داخلی ناشی از تابش نور خورشید را تا 50 درصد کاهش دهد.

آکواریوم سیاره آبی یا Blue Planet دانمارک نیز یکی از گزینه‌های تایید شده در این رقابت است. این آکواریوم بزرگترین آکواریوم شمال اروپا به حساب می‌آید.

همچنین ایستگاه مطالعاتی Halley VI اثر شرکت معماری هاگ بروگتون نیز در لیست شرکت‌کنندگان در این رقابت حضور دارد. این ایستگاه تجهیزات پیشرفته‌ای را برای انجام مطالعات در قطب جنوب در اختیار دانشمندان انگلیسی قرار داده‌است.

خانه الماس، مرکز حیدر علی‌اف آذربایجان و فروشگاه لوئی ویتون از جمله دیگر ساختمان‌هایی هستند که برای حضور در این رقابت انتخاب شده‌اند. این رقابت از دوم اکتبر در سنگاپور آغار خواهد شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵