دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

سیدعلی موسوی گرمارودی کتاب ترکیب‌بند عاشورایی خود را با نام «آغاز روشنایی آینه» منتشر کرد

به گزارش مهر، این کتاب که با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) است را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است. این کتاب که به مناسبت محرم منتشر شده است شامل ترکیب‌بندی 15 بندی است که پیش از این بندهایی از آن با نام موقت «از گلوی غمگن فرات» در نیمه فروردین 87 در روزنامه اطلاعات منتشر شده بود.

در این فاصله صاحب‌نظرانی چون بهاءالدین خرمشاهی،  سیدصدرالدین قوام شیرازی، محمد یزدانپرست، حمیدرضا شکارسری و مرتضی امیری اسفندقه درباره این کتاب نقد و نظرهایی ارائه کرده‌اند.

در کتاب حاضر، شاعر ضمن تغییر نام ترکیب‌بند در بخش مستقلی تمامی این نقد و نظرها را آورده است که از جمله آنها می‌توان به «نگاهی به شعر آیینی جدید گرمارودی» از خرمشاهی، «حریر و حماسه» از یزدان‌پرست، «زنگ اول در کلاس از گلوی غمگن فرات» از امیری اسفندقه، «در غیاب من» از شکارسری و «نقدی کوتاه بر بند اول در گلوی غمگن فرات» از شهیدی اشاره کرد.

در بخش‌های دیگر این کتاب موسوی گرمارودی خود نگاهی به شعر زنده‌یاد سیدحسن حسینی با نام «شاعری در تصرف شعر» و همچنین شعرهای آیینی قیصر امین پور دارد. چاپ نخست این کتاب در 125 صفحه در قطع رقعی و شمارگان 2500 نسخه منتشر شده است.

آماده انتشار

فتح‌الله بی‌نیاز 3رمان و 2مجموعه‌ داستان را برای انتشار آماده دارد. «خیبر غریب» رمانی است که بی‌نیاز نگارش آن‌را به تازگی به پایان رسانده است. به گفته‌ او، داستان این رمان که به دهه 40 بازمی‌گردد، درباره‌ نوجوانی ناسازگار است که همه چیز را نفی می‌کند.

«همه در تهران نمی‌میرند» اثر دیگر این داستان‌نویس و منتقد ادبی است که سال‌ها پیش آن را نوشته و به تازگی بازنویسی‌اش کرده است. داستان این رمان درباره‌ پدر و مادر پیری است که بازنشسته شده‌اند و به روابط آنها با فرزندان‌شان بازمی‌گردد.

بی‌نیاز گفت، سعی کرده در این کتاب، تقابل بین رفتار آدم‌ها و منویات آنها را نشان دهد. رمان «زمانی دراز برای بیمار بودن» دیگر اثر آماده برای انتشار این نویسنده است که به گفته‌ او، نام آن برگرفته از یکی از سخنان سقراط، «زیستن زمانی دراز برای بیمار بودن»، است. از سوی دیگر، بی‌نیاز 2 مجموعه‌ داستان «همچنان او را بردند تا به گور» و «روشنک و روشنای مرده‌ امید» را برای انتشار آماده دارد.

او با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از این کتاب‌ها را به چاپ نسپرده است، عنوان کرد: با وضعیت فعلی نشر ترجیح می‌دهم فعلا این آثار را منتشر نکنم؛ زیرا احساس می‌کنم مجوز نخواهند گرفت.

کد خبر 97878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز