جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

بهرام بیضایی در مؤسسه کارنامه، کارگاه آموزشی «اسطوره و سینما» برگزار می‌کند.

 این کارگردان سینما و تئاتر ایران که در این سال‌ها کمتر کارگاه آموزشی برگزار کرده است درباره برگزاری این کارگاه به ایسنا گفت: پس از توقف تدریسم در دانشگاه تهران، به‌صورت پراکنده در مکان‌هایی مانند باغ فردوس و... تدریس کرده بودم اما از آنجا که همواره درگیر انجام برنامه‌ها و کارهای زمان‌گیر بودم، فرصتی برای تدریس نداشتم.

اما این روزها زمان آزاد بیشتری دارم و امکان برگزاری این کارگاه فراهم شد. به گفته نگار اسکندرفر، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری «کارنامه» این کارگاه 3‌ماهه است و به‌صورت یک روز در هفته برگزار می‌شود.

بازنویسی برج سعادت

مجید صالحی مجموعه تلویزیونی «برج سعادت» را که قرار بود نیمه دی کلید بخورد، بعد از تغییر مدیر شبکه 2، پس از بازنویسی، آغاز می‌کند. به گزارش فارس، سریال  برج سعادت قرار است برای ایام نوروز در شبکه2 سیما ساخته شود و زمان کلید خوردن آن موکول به بازنویسی دوباره فیلمنامه این سریال شده است.

بنابراین گزارش، فیلمنامه این سریال پیش از این چندین بار مراحل بازنویسی خود را سپری کرده اما با آمدن برازش به شبکه 2، این مدیر جدید تصمیم گرفته تا سریال پس از بازنویسی دوباره فیلمنامه ساخته شود. فیلمنامه مجموعه تلویزیونی برج سعادت توسط علیرضا مسعودی نوشته شده و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ساخته خواهد شد.

تا به حال بازیگرانی نظیر مهران غفوریان، علی صادقی، محمود بهرامی، اشکان اشتیاق و بیژن پیش‌دادی برای حضور در این سریال انتخاب شده‌اند و انتخاب بازیگران دیگر همچنان ادامه دارد.

انتشار اپراها و سمفونی‌ها

لوریس چکناواریان از انتشار اپراها و سمفونی‌هایش در قالب چند جلد کتاب خبر داد. چکناواریان در گفت‌وگو با فارس گفت: هم‌اکنون مشغول جمع‌آوری 8500 صفحه از آثارم هستم که در طول 50 سال اجرا کرده‌ام.

این آثار شامل 4 اپرا، ‌5 سمفونی و تمامی کنسرت‌های من در طول 50‌سال پیش است که قصد دارم تمامی آثارم را در قالب 20 جلد کتاب منتشر کنم. این آهنگساز با اشاره به زمان انتشار این کتاب‌ها بیان داشت: اگر اسپانسر خوبی از این کار حمایت کند حتما آنها را منتشر خواهم کرد.

خالق اپرای رستم و سهراب درخصوص همکاری خود با شهرام ناظری نیز گفت: من در زمان همکاری‌ام با شهرام ناظری 12 قطعه را برای ایشان تنظیم کرده‌ام که تا به حال اجرای صحنه‌ای نشده‌اند. این قطعات براساس اشعار شاهنامه فردوسی است، اجرای آنها به آقای ناظری بستگی دارد و هر زمان ایشان آمادگی داشته باشند، این آثار را روی صحنه می‌بریم.

سفر به اوکیناوا و بوسان

کمال تبریزی با فیلم پاداش، آخرین ساخته خود به 2 جشنواره بین‌المللی فیلم اوکیناوا (ژاپن) و بوسان (کره‌جنوبی) می‌رود. به گزارش فارس، پاداش در جشنواره فیلم اوکیناوا (ژاپن) به بخشی با موضوع خنده و صلح دعوت شده است.

در این فیلم به تهیه کنندگی مهدی کریمی، بازیگرانی چون حسن معجونی، آتیلا پسیانی، احمد آقالو، بهمن زرین‌پور، صابر ابر، آشا محرابی، رضا بهبودی و... حضور دارند و هم‌اکنون منتظر پروانه نمایش است.

تجلیل ویژه در جشنواره فجر

اصغر شاهوردی، صدابردار پیشکسوت سینمای ایران در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تجلیل می‌شود. روابط عمومی جشنواره اعلام کرد: جشنواره فیلم فجر با آرزوی سلامتی برای این هنرمند ارزشمند سینمای کشور، در آیین افتتاحیه از تلاش‌های ایشان در حوزه سینما تجلیل می‌کند.

براساس این گزارش، شاهوردی آبان‌ ماه سال 86، پس از بازگشت از لوکیشن یک فیلم سینمایی دچارحادثه رانندگی شد. جشنواره فیلم فجر امید دارد که این پیشکسوت صدای فیلم، سلامتی کامل خود را به دست آورد تا شاهد فعالیت مجدد وی در سیمای کشور باشیم.

اصغر شاهوردی صدابرداری فیلم‌هایی چون «اجاره‌نشین‌ها»، «خانه‌ دوست کجاست؟»، «باشو غریبه کوچک»، «هامون»، «سارا»، «قرمز»، «موج مرده»، «بمانی»، «زیر پوست شهر» و... را در کارنامه هنری‌اش دارد.

کد خبر 99534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز