سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

شاهین فرهت از انتشار سمفونی «ابن‌سینا» خبر داد

فرهت به فارس گفت: سمفونی ابن‌سینا چهاردهمین سمفونی من است که آن را با ارکستر اوکراین اجرا و ضبط کردم که به‌نظرم ضبط آن بسیار عالی بود، به‌طوری که از همه کارهایم بهتر شد. این اثر هم‌اکنون در بازار موسیقی منتشر شده است.

فرهت درباره ویژگی‌های سمفونی ابن سینا گفت: این سمفونی سرگذشت ابن سینا و شرح حال او در حوزه موسیقی نیست بلکه بزرگداشت این حکیم است.

این اثر با یک مقدمه آهسته که مبین تفکرات ابن‌سیناست، آغاز می‌شود و پس از این مقدمه به تم اصلی آن که نشانگر هیجان، فکر و اندیشه‌های والا و حکیمانه ابن‌سیناست می‌رسیم.

در قسمت دوم این سمفونی هیجانات و قلمرو فکر و ذهن ابن‌سینا بررسی می‌شود و قسمت پایانی هم به درخواست سفارش دهندگان، آوازی با تم موسیقی ایرانی است که به نوعی فینال سمفونی محسوب می‌شود.

شعرهای منتشرنشده

غلامحسین یوسفی صاحب کتاب شعر می‌شود. همسر زنده‌یاد یوسفی در گفت‌وگو با فارس از گردآوری و انتشار کتاب اشعار این استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نیکو بازرگان در مراسم رونمایی از کتاب «ارجنامه مرحوم غلامحسین یوسفی» که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت: مرحوم یوسفی در طول دوران حیات شعرهای زیادی سروده اما کمتر به انتشار آنها تمایل نشان می‌داد.

آن مرحوم در اواخر عمر به تشویق من مشغول گردآوری شعرهایش شده بود که مرگ ناگهانی‌اش این کار را ناتمام گذاشت. بازرگان با بیان اینکه تاکنون بخش کوچکی از این شعرها به‌صورت پراکنده در نشریات گوناگون منتشر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول ویرایش کارها هستم و به احتمال قوی این کتاب تا پایان سال آماده انتشار خواهد شد.

کارگردانی در نوروز

سعید آقاخانی مجموعه تلویزیونی «زن بابا» را برای پخش در نوروز کارگردانی می‌کند. مهران مهام که به همراه ایرج محمدی تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی «زن بابا» را برعهده دارد به فارس گفت: داستان مجموعه تلویزیونی «زن بابا» در حال حاضر توسط «علیرضا کاظمی‌پور» و «سعید جلالی» در حال نگارش است و ما مشغول طی کردن مراحل اداری برای آغاز ساخت هستیم.

وی افزود: این سریال در ایام نوروز از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد و ما در تلاشیم تا بتوانیم آن را تا نیمه دی ماه کلید بزنیم. مهام درباره بازیگران «زن‌بابا» نیز اظهار داشت: در حال انتخاب بازیگران هستیم اما هنوز حضور هیچ کس در این پروژه قطعی نشده است. به گفته مهام، این سریال یک طنز اجتماعی و خانوادگی است و از فضای مفرحی برخوردار است.

با بستنی یخی

احمد پورمخبر در فیلم سینمایی «بستنی یخی» به کارگردانی آرش معیریان مقابل دوربین می‌رود. سیدمحسن وزیری، تهیه‌کننده این فیلم به مهر گفت: قرارداد بهنوش بختیاری، پوریا پورسرخ، فتحعلی اویسی، رضا شفیعی‌جم، احمد پورمخبر و داریوش سلیمی امضا شده و فیلمبرداری 20 دی‌ماه در تهران شروع می‌شود.

به‌دلیل حضور بازیگران در پروژه‌های مختلف فیلمبرداری با تاخیر شروع می‌شود. این فیلم داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که شب عروسی دچار اختلاف شده و این اختلاف به مشکلی ریشه‌ای در زندگی مشترکشان تبدیل می‌شود.

حاشیه‌ای بر مبانی داستان

ابوتراب خسروی کتاب حاشیه‌ای بر مبانی داستان‌ را توسط نشر ثالث منتشر کرد. به گزارش مهر، این کتاب تئوری‌هایی در باب داستان‌نویسی را مرور و تحلیل می‌کند. در این کتاب مقالاتی درباره تئوری‌های داستان با تکیه بر مقوله داستان ایرانی آورده شده است.

در بخشی از این کتاب نویسنده اشاره می‌کند: وجه غالب هنر ناشی از اندیشه است؛ آنطور که اثر هنری به مثابه شیئی ایجاد شده بر مخاطب تاثیر حسی ایجاد کند که این تاثیر حسی به تحول منجر می‌گردد. بنابراین داستان شیئی است که مشخصه نوع اندیشه نویسنده را دارد.

از یاد رفته

بهنوش طباطبایی به جمع بازیگران «از یاد رفته» به کارگردانی «فریدون حسن‌پور» پیوست. به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «از یاد رفته» در روستایی در شمال کشور کلید خورده و تا به حال حدود 80 درصد از آن به تصویر کشیده شده است.

بنابراین گزارش، گروه تصویربرداری کارشان را در شمال کشور به پایان رسانده و در حال حاضر در لوکیشنی در فرمانیه تهران کار خود را ادامه می‌دهند و «بهنوش طباطبایی» جدیدترین بازیگری است که به جمع بازیگران این سریال اضافه شده است.

همچنین علی لدنی تهیه‌کننده این کار مشغول ارزیابی 2 کشور اتریش و سوئیس است تا بخش‌های پایانی این سریال در یکی از این دو کشور تصویربرداری شود. «از یاد رفته» درامی عاشقانه است که به تهیه‌کنندگی علی لدنی در 26 قسمت برای شبکه اول سیما تهیه می‌شود.

داستان مجموعه «از یاد رفته» قصه دختر و پسر جوان ساده روستایی است که با یکدیگر ازدواج می‌کنند. پسر پس از تلاش‌های بسیار و با حمایت‌های همسرش به پزشکی خبره تبدیل می‌شود و پس از این موفقیت‌ها دیگر همسرش را مانند قبل دوست ندارد تا این که...

کد خبر 97945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز