دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

حمیدمظفری نمایش اتللو را با یک اجرا در بخش مرور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌برد.

مظفری درباره حضور این نمایش در جشنواره به‌ مهر گفت: نمایش اتللو با اقتباسی از نمایشنامه ویلیام شکسپیر آبان امسال در سالن شماره یک مجموعه ایرانشهر به صحنه رفته بود.

این نمایش به همان صورت که در اجرای عموم به صحنه‌ رفت اجرا می‌شود، دکور و بازیگران نیز تغییری نمی‌کنند ولی متأسفانه پای رها نورمحمدی بازیگر نقش امیلیا شکسته و ایشان با پای آسیب دیده در اجرای‌ جشنواره به روی صحنه‌ می‌روند.

کارگردان بیتوس بیچاره گفت: تلاش کردیم که این نمایش در جشنواره دواجرایی باشد ولی نمایش‌هایی که قرار است در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه بروند فقط می‌توانند یک اجرا داشته باشند. از زیرنویس و ویدئو پروجکشن نیز استفاده نمی‌کنیم،  همچنین طرح آماده‌ای برای اجرا دارم که بعد از جشنواره راجع به آن تصمیم می‌گیرم.

مجموعه‌شعر تازه

علی باباچاهی مجموعه‌ شعر تازه‌ای منتشر کرد. به گزارش ایسنا، این مجموعه با نام «فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی‌خورد» حدود 170 صفحه و شامل 2 مصاحبه‌ است که به گفته شاعر، از مهر سال گذشته برای دریافت مجوز انتشار ارائه شده بود و چندی پیش با حذف 2 شعر، مجوز گرفت.

مجموعه یادشده دربرگیرنده شعرهای سال 85 تا خرداد 86 باباچاهی است که از سری مجموعه حلقه نیلوفری نشر نوید شیراز منتشر شده است. باباچاهی همچنین مجموعه شعر «هوش و حواس گل شب‌بو برای من کافی است» را به نشر ثالث سپرده است.

این مجموعه 70 شعر بلند، 90 «شعرک» (شعر کوتاه) و 2 مقاله شامل دیدگاه‌های شاعر درباره شعر را دربر می‌گیرد. از سوی دیگر، کتاب 3جلدی «گزاره‌های منفرد» باباچاهی (چاپ دوم) برای کسب مجوز نشر ارائه شده که جلد اول آن مجوز گرفته است.

کارگاه صدا‌ و بیان

اصغر همت که به دعوت کانون تئاتر دانشگاه امیر‌کبیر کارگاه آموزشی «صدا ‌و بیان» را برگزار می‌کند، گفت: با وجود شوق فراوان دانشجویان دانشگاه امیر‌کبیر به فعالیت‌های نمایشی متأسفانه این دانشگاه متناسب با این شور و اشتیاق با آنان همراهی نمی‌کند.

این بازیگر و مدرس تئاتر به ایسنا گفت: دانشجویان برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه تلاش بسیاری می‌کنند اما متأسفانه بیشترین مشکلات و کمبود‌هایی که بر سر راه آنان وجود دارد به دانشگاه برمی‌گردد.

او یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فعالیت‌های نمایشی دانشجویی دانشگاه امیر‌کبیر را نبود مکان مناسب دانست و افزود: مکان مناسبی برای اینگونه فعالیت‌ها وجود ندارد و باعث تأسف است که دانشگاهی به این بزرگی فاقد چنین مکانی است. همت تاکنون 6 جلسه از کارگاه «صدا ‌و بیان» را برگزار کرده است.

کد خبر 99785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز