جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

شهرام ناظری گفت: در پی بروز سوءتفاهمی که پیش آمده بود با مسئولان صحبت کردم و مسائل حل و فصل شد.

شوالیه آواز ایران در گفت‌وگو با مهر با ذکر این مطلب  افزود: چند روز پیش هنگام ورود به فرودگاه امام، نیروهای امنیتی از من خواستند تا جلسه‌ای با آنها داشته باشم و 18دی این جلسه برگزار و مسائل مورد نظر نیز مطرح شد.

شهرام ناظری با اشاره به اینکه مسائل طرح شده به‌صورت کلی بوده است، گفت: هیچ مورد جزئی بحث نشد و اساسا سوءتفاهماتی پیش آمده بود که با صحبت‌های دوستانه‌ای که صورت گرفت مسائل حل و فصل شد.

عکس‌هایش

رضا کیانیان عکس هایش را در نگارخانه نوروز هنر به نمایش گذاشت. علاقه‌مندان می‌توانند تا 29 دی از آثار نقاشی و عکس به نمایش گذاشته شده در این نگارخانه دیدن کنند. همچنین آثار نقاشی هنرمندانی چون احمد اسفندیاری، پروین امیرقولی، هادی جمالی، محمود جوادی‌پور، جلال شباهنگی، منیژه صحی، یعقوب امامه‌پیک، محمدرضا فیروزه‌ای، منوچهر معتبر، گیزلا ورگاسینایی و احمد وکیلی در این نگارخانه به نمایش گذاشته شده است.

جلد سوم انتظار

مصطفی جمشیدی، مجلد سوم از سه‌گانه‌ «انتظار» خود را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، این رمان با نام «معبر به آخر‌الزمان» در 182 صفحه و شمارگان 3‌هزار نسخه به‌عنوان جلد 17 متون فاخر انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

این داستان از زمان انقلاب آغاز می‌شود و راوی در طول داستان به گذشته‌ خود و اجدادش نقب می‌زند و در پس این روایت، مضمون انتظار نهفته است. «خودنوشت»، برنده‌ جایزه‌ بهترین رمان حوزه‌ هنری در سال 86، و «وقت نیایش ماهی‌ها»، نامزد جایزه‌ کتاب سال 86، مجلدهای اول و دوم سه‌گانه‌ جمشیدی هستند.

اولین مجموعه داستان

کاوه میرعباسی مجموعه‌ داستان «هفت روز نحس» شامل داستان‌های ترسناک خود را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، این مجموعه شامل 4 داستان ترسناک است و به گفته‌ نویسنده، یکی از ویژگی‌هایش این است که داستان‌های آن یک رابطه‌ فرامتنی با سینما و فیلمی خاص دارند. او همچنین یادآور شد: زبان داستان‌های این مجموعه با هم متفاوتند. 3 داستان آن راوی اول‌شخص و یک داستانش راوی سوم‌شخص دارد.

به گفته‌ این داستان‌نویس و مترجم، داستان‌های این مجموعه تجربه‌هایی در ژانر وحشتند؛ زمینه‌ای که در ادبیات ما کمتر کار شده است. هفت روز نحس به‌عنوان نخستین مجموعه‌ داستان میرعباسی از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است.

او همچنین رمان بلندی را با نام «چتر بنفش با پروانه‌های زرد» که داستانی عاشقانه است، در دست نگارش دارد و امیدوار است آن را تا پایان امسال به پایان برساند.

پازل

فریدون جیرانی تازه‌ترین ساخته خود را با تغییر عنوان از «قصه پریا» به «پازل»، دیشب در غرب تهران کلید زد. به گزارش فارس، فیلمبرداری با حضور بازیگران اصلی در امامزاده عینعلی‌ زینعلی واقع در غرب تهران شروع شد. همچنین آهو خردمند به‌عنوان یکی دیگر از بازیگران قرارداد بازی در این پروژه را امضا کرد.

خردمند پیش از این در «ستاره می‌شود»، با جیرانی همکاری داشت. قرار است بازیگران دیگری نیز به فیلم اضافه شوند. حضور مهناز افشار، مصطفی زمانی، بیژن امکانیان، باران کوثری و ستاره اسکندری در این فیلم قطعی است. این فیلم  قصه‌ای اجتماعی دارد و با روایت متفاوت از نفوذ اعتیاد در جوانان سعی در کندوکاو این موضوع دارد.

دزد آب

هادی مرزبان که پس از اجرای نمایش «دزد آب» در جشنواره تئاتر رضوی آن را در جشنواره تئاترفجر هم اجرا می‌کند، اجرای دوباره این نمایش را بسیار متفاوت دانست. این کارگردان تئاتر درباره تفاوت‌های اجرای این نمایش به ایسنا گفت: نویسنده نمایشنامه تغییراتی را در متن اعمال کرده و از سوی دیگر تعدادی از بازیگران قبلی به‌دلیل حضور در پروژه‌های دیگر، تغییر کرده‌اند. نمایش «دزد آب» که موضوعی کمدی دارد درباره گروهی است که به‌دلیل مشکلات گوناگون دزدی می‌کنند.

آنها بر اثر مسائلی با کرامات امام رضا(ع) برخورد می‌کنند و متحول می‌شوند. مرزبان که در جشنواره فجر این نمایش را در تالار وحدت اجرا می‌کند، درباره زمان احتمالی اجرای عمومی آن  اعلام کرد: ما درخواست داده‌ایم که نمایش را بلافاصله پس از جشنواره فجر به صحنه ببریم؛ چون این نمایش را قبلا هم در جشنواره رضوی اجرا کرده‌ایم و گردآوری گروه بزرگ اجراکننده این نمایش کار دشواری است و حالا باید دید شرایط برای اجرایی شدن این درخواست چقدر مهیاست.

معارفه رئیس جدید

علی معلم دامغانی حکم انتصاب ریاست فرهنگستان هنر را پنجشنبه گذشته از رئیس‌جمهور دریافت کرد. محمود احمدی‌نژاد در مراسم معارفه رئیس فرهنگستان هنر، ایران را مخزن و پایگاه فرهنگ و اندیشه انسانی دانست و اظهار کرد: هنرمندان باید داشته‌ها و دستاوردهای اقیانوس عمیق فرهنگ ایران زمین را به بشریت معرفی کنند.

همچنین احمدی‌نژاد، علی معلم دامغانی را هنرمندی مومن و دلسوز معرفی و از خداوند متعال برای وی موفقیت مسئلت کرد. علی معلم دامغانی، رئیس جدید فرهنگستان هنر نیز در سخنانی با اشاره به تمدن و فرهنگ غنی ایرانیان در طول تاریخ  گفت: باید همه ابعاد فرهنگ و هنر ایران زمین به جهانیان عرضه شود.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور نیز شماری از فعالان و دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر، انتخاب رئیس جدید فرهنگستان هنر را زمینه‌ساز بالندگی و رشد هنر ایران زمین برشمردند.

تجلیل مستندسازان

فرهاد ورهرام ازسوی انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم که چهارشنبه گذشته در خانه سینما برپاشد، مستند‌های «بلوط» ساخته‌ زنده‌یاد نادر افشار‌نادری و «تاراز» به کارگردانی فرهاد ورهرام به نمایش درآمد.

این مستندساز دراین جلسه عنوان کرد: بنده قبول دارم که میان سینمای مستند و مردم‌نگاری فاصله وجود دارد، اما باید توجه داشته باشیم که امروزه ورود امکانات جدید و ابزاری به اسم دیجیتال وضعیت را بسیار متفاوت   و تعاریف را دستخوش تغییر کرده است.

فکر می‌کنم اکنون باید در تعریف‌های خود این موضوع مهم را نیز مدنظر قرار دهیم. قطعا مردم‌شناسی یک علم است، آیا کسی می‌تواند فیلمی درباره‌ پزشکی بسازد و پزشک نباشد؟ من معتقدم که باید از مردم‌شناسی استفاده‌ علمی برد و تنها با تسلط بر سینما نمی‌توان وارد این عرصه شد.

براین باورم که سینمای مردم‌شناسی‌ ما از دل سینما و دانشگاه‌های سینمایی بیرون نمی‌آید و به همین دلیل باید ارتباطات میان این دو رشته گسترش یابد. ورهرام درادامه با تاکید بر اینکه سینمای مردم‌شناسی از دل سینمای مستند بیرون نیامده و از دل مؤسسات علمی خارج شده،

اظهار کرد: هنوز فیلم مردم‌شناسی تعریف نشده است، اما برخی فیلم‌ها در قالب چنین نامی دسته‌بندی شده‌اند و فیلم‌هایی که درباره‌ قالیبافی، گلاب‌شویی، بخاری و... ساخته می‌شوند همه دراین راستا طبقه‌بندی شده‌اند.

کد خبر 99019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز