شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

محمد ایوبی با رمانی درباره زندگی فردوسی که از وی به‌جامانده بود، دوباره به بازار کتاب بازگشت.

به گزارش ایسنا، این رمان با نام «مرد تشویش همیشه» درباره زندگی فردوسی، پس از درگذشت ایوبی از سوی نشر افراز منتشر شده است. نویسنده در این کتاب با تلفیق شیوه زبانی کهن و زبان امروزی فارسی، زندگی فردوسی را در قالب جدیدی روایت کرده است.

در این کتاب، 2راوی وجود دارد که راوی اول فردوسی و راوی دوم دختر اوست. از سوی دیگر، «آب‌بازی» آخرین رمان ایوبی که پیش از درگذشت، آن‌را به پایان رسانده و به نشر یادشده سپرده‌ بود، به گفته ناشر، در مرحله حروفچینی قرار دارد.

همچنین رمان «صورتک‌های تسلیم» این داستان‌نویس که به‌عنوان نامزد بخش داستان دومین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی شده بود، به تازگی به‌عنوان نامزد جایزه ادبی واو (داستان متفاوت) نیز معرفی شده است.

کپی برابر اصل در برلین

عباس کیارستمی با جدیدترین ساخته خود «کپی برابر اصل» در بازار فیلم جشنواره برلین حضور می‌یابد. به گزارش ایسنا، کمپانی فیلم MK2 فرانسه اعلام کرد، در بازار فیلم شصتمین جشنواره برلین، تعدادی از جدیدترین تولیدات خود را که برخی از آنها در مرحله پس از تولید قرار دارند، عرضه خواهد کرد که فیلم کپی ‌برابر اصل کیارستمی، کارگردان ایرانی برنده نخل طلای کن یکی از آنهاست.

داستان کپی برابر اصل درباره نویسنده‌ای است  که کتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. این فیلم با نقش‌آفرینی ژولیت بینوش از ابتدای ژوئن سال گذشته در توسکانی ایتالیا مقابل دوربین رفت و نخستین فیلم کیارستمی است که در خارج از ایران ساخته ‌شده است. ونوس سیاه، جدیدترین ساخته عبداللطیف کچیچه و دهان گرگ ساخته پیه‌ترو مارچلو از دیگر آثاری هستند که در این بازار ارائه خواهند شد.

بازگشت به تلویزیون

کیومرث پوراحمد با پخش مجموعه تلویزیونی «پرانتزباز» در اسفند یا فروردین دوباره به تلویزیون بازمی‌گردد. به گزارش مهر، صداگذاری و میکس نیمی از قسمت‌های مجموعه تلویزیونی پرانتز باز به کارگردانی کیومرث پوراحمد به پایان رسیده و به شبکه2سیما تحویل داده شده است.

بقیه قسمت‌ها نیز به‌زودی آماده نمایش می‌شود. زمان پخش این مجموعه اوایل اسفند یا بعد از نوروز 89 است. فیلمنامه پرانتز باز را پوراحمد با همکاری اصغر عبداللهی نوشته است. اکبر عبدی، رضا کیانیان، مرضیه برومند، مهرانه مهین‌ترابی، مجید سعیدی، ابراهیم آبادی، بهرام شاه‌محمدلو، مهدی احمدی، رضا بابک، فردوس کاویانی، طناز طباطبایی و... از جمله بازیگران این مجموعه‌اند. پوراحمد مجموعه‌های «سرنخ» و «قصه‌های مجید» را کارگردانی کرده است.

کد خبر 101109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز